قره‌قروت‌های پر طرفدار چه بر سر بدن شما می‌آورند؟

یک متخصص تغذیه گفت: قره‌قروت که محصول آب ماست یا دوغ است حاوی مقادیر بسیار زیادی اسیدلاتیک است که برای بدن بسیار مضر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهاب اولیایی متخصص تغذیه اظهار داشت: قره قروت تغلیظ شده آب ماست و دوغ است، که این مواد را به صورت سنتی یا صنعتی جوشانده و ماده جامد باقی مانده را به عنوان قره‌قروت مصرف می‌کنند.


اوبیان کرد: این ماده جامد باقی مانده که بسیار ترش است حاوی مقادیر فراوانی از نوعی اسید به نام اسیدلاتیک است که طعم ترش آن هم به خاطر وجود همین اسید است و برای بدن بسیار مضر است که سبب ایجاد ضعف و بی‌حالی می‌شود.


این متخصص تغذیه عنوان کرد: در حالت عادی PH طبیعی خون تقریبا حالت قلیایی دارد که با مصرف این چنین مواد غذایی، اسیدیته خون بالا رفته و این خود سبب بروز بسیاری از بیماری‌هاست.


اولیایی بیان کرد: اسیدی شدن خون سبب ایجاد اختلالاتی در بدن می‌شود که بدن برای جلوگیری از بروز این اختلالات یک سری اعمال جبرانی برای جلوگیری از اسیدیته شدن خون و بازگشت آن به حالت قلیایی انجام می‌دهد.


او اظهار داشت: از جمله اقداماتی که بدن برای جلوگیری از اسیدیته شدن خون انجام می‌دهد، برداشتن کلسیم از استخوان‌های بدن است که این خود منجر به مشکلات متعددی از جمله پوکی استخوان و پوسیدگی دندان و بسیاری مشکلات دیگر می‌شود.


این متخصص تغذیه تاکید کرد: مشکلات ناشی از اسیدیته شدن خون تنها به پوکی استخوان و مشکلات دندانی ختم نمی‌شود، بلکه مشکلات قلبی عروقی، مشکلات مغزی از جمله ضعف حافظه و نیز مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های معده هم از عوارض اسیدی شدن خون است.


اولیایی گفت: برخی افراد به همراه قره‌قروت نمک مصرف می‌کنند تا مقداری از ترشی آن کم کنند که این مصرف نمک زیاد خود سبب افزایش فشار خون و نیز افزایش دفع کلسیم و در نهایت تشدید پوکی استخوان می‌شود.


اوبیان کرد: معولا در مراحل تولید قره‌قروت به صورت سنتی معولا بهداشت رعایت نشده و مسائل و مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت همچون ورود انواع میکروب‌ها به بدن هم بر آن افزوده می‌شود.

704/700

کد خبر: 708187

وب گردی

وب گردی