عوامل اصلی خشونت طلبی تهرانی ها

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت:گرچه ترافیک، کمبود فضاهای تفریحی، آلودگی هوا، آلودگی صوتی ووضعیت معیشت مردم در افزایش آمار خشونت در پایتخت تأثیرگذار است، اماعامل اصلی نیست.

به گزارش ایسکانیوز،احمد دنیامالی، در پاسخ به پرسشی در خصوص آمار منتشر شده درباره رکوردداری پایتخت نشینان در خشونت و اینکه موارد ترافیک، کمبود فضاهای تفریحی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی چه تأثیری در افزایش این آمار دارد، گفت: گمان نمی کنم چنین آماری دقیق باشد، در افزایش خشونت همه این موارد تأثیرگذار است اما اوضاع و احوال اقتصادی مردم در افزایش این آمار بیشترین تأثیر را دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: چنانچه وضع معیشتی مردم روبراه باشد به طور طبیعی در رفتارشان آرام تر هستند. آلودگی هوا و ترافیک سیستم اعصاب را تحریک می کند اما خشونت در میان تهرانی ها را نباید به گونه ای القا کنیم که با بحث جمعیت هیچ نسبتی نداشته باشد.

اوبا اشاره به میزان جمعیت و تعدا نزاع های خیابانی گفت: تهران با توجه به فراوانی جمعیت در نزاع های خیابانی رتبه اول را دارد اما اگر این موارد را در نمودار ببریم و با میزان جمعیت و نزاع های دیگر استانها مقایسه کنیم اینطور نیست. نباید فراموش کرد که تهران تحت فشار استان های دیگر است و اگر شرایط اقتصادی در استان ها فراهم باشد بسیاری از مردم به سمت پایتخت نمی آیند. زندگی در تهران راحت نیست و مشخصات خاص خود را دارد.

دنیامالی افزود: بسیاری از افراد برای داشتن شغل و کسب و کار به تهران می آیند. در حوزه حمل و نقل شهری بخش زیادی از افرادی که در مناطق مرزی تهران به ویژه در جنوب و جنوب شرق کار می کنند به همین دلیل به تهران می آیند. این موضوع حاصل پدیده ای است که دست مدیریت شهری و تابع یکسری بحث های دیگر است و امیدوارم شرایطی ایجاد شود که شاهد کاهش اعداد و آماری این چنینی باشیم.

پیش از این از سوی یک نهاد مطالعاتی شهری اعلام شده بود تهرانی ها رکورددار خشونت در میان شهرهای کشور هستند.

منبع : مهر

700/705

کد خبر: 708202

وب گردی

وب گردی