مهاجران: خسارت 20 درصدی در مقابل تولید بالای محصول ناچیز است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: سرمای هوا 20 درصد خسارت به محصولات شرق مازندران وارد کرده است.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت و با ایسکانیوز گفت: در حال حاضر بازار میوه حالت طبیعی خود را سپری می کند و از بین میوه های موجود در بازار، اکنون نارنگی و پرتقال تا حدودی با افزایش قیمت همراه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نارنگی 1000 تومان و پرتقال 800 تومان در بازار افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه کاهش دمای هوا تغییر چندانی را در قیمت صیفی جات ایجاد نکرده است، گفت: گوجه فرنگی بوته ای 2 تا 2 هزار و 500 تومان و نوع انباری آن 1000 تا 2 هزار تومان تعیین قیمت شده، لازم به ذکر است که نرخ سیب زمینی هم در بازار تغییر نکرده و در حال حاضر قیمت آن در میدان میوه و تره بار 600 تا 1000 تومان است.

وی درباره خسارات وارد شده به محصولات برخی استان ها به دلیل سرمای هوا، گفت: باتوجه به بالا بودن میزان تولید محصولات در برخی از مناطق، سرمای هوا خسارات چندانی را ایجاد نکرده و در این خصوص می توان گفت که به محصولات شرق مازندران 20درصد خسارت وارد شده است.

مهاجران به میزان صادرات انجام شده طی چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: بنا به برخی از دلایل، روند صادرات در حال حاضر به کندی پیش می رود و باید گفت صادراتی که در حال انجام است چندان روان نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص وضعیت واردات میوه به کشور گفت: در صدد هستیم تا تنها میوه های قانونی به کشور ورود کنند و تدابیر لازم جهت عدم ورود میوه های قاچاق به کشور اتخاذ شده ، اکنون میوه هایی که قانونی هستند به کشور وارد می شوند.

وی وضعیت موجود میوه های قاچاق در بازار را اینگونه بیان کرد: مسئولین تمام اقدامات لازم جهت منع ورود میوه های قاچاق به کشور را انجام داده اند و براساس آمار ارائه شده میزان قاچاق در کشور بسیار کاهش یافته است.

101/401

کد خبر: 708217

وب گردی

وب گردی