سی ان ان: هیلاری کلینتون به جمع تلاشگران بازشماری آرا می پیوندد

سی ان ان به نقل از ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون گزارش داد که کلینتون قصد دارد به جمع تلاشگران بازشماری آراء انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بپیوندد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا این جمع با محوریت 'جیل استاین' (Jill Stein) نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قصد دارد کار خود را در چند ایالت کلیدی آمریکا از جمله ایالت 'ویسکانسین' آغاز کند.
این شبکه خبری روز یکشنبه در گزارشی افزود: جیل استاین نامزد حزب سبز با جمع آوری میلیون ها دلار برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین، جمعه (پریروز) درخواست خود را درباره شکایت انتخاباتی ارسال کرد.
بنا بر این گزارش انتظار می رود بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین از هفته آینده آغاز شود.
نامزد حزب سبز همچنین در نظر دارد تا بازشماری آرا در دو ایالت 'میشیگان' و 'پنیسلوانیا' نیز انجام شود.
'جرج مارتین' رئیس حزب سبز ایالت ویسکانسین شمارش آرا را در این ایالت از آمریکا، روند غیر عادی در سیستم شمارش آرا خواند.
'مارک الیاس' (Marc Elias) یکی از وکلای ارشد انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کرد که ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تحقیقات خود را درباره شمارش آرا دارد اما به باز شماری آرا در ایالت ویسکانسین خواهد پیوست.
این مقام ستاد انتخابات هیلاری کلینتون با این حال افزود تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر هک شدن سیستم های شمارش آرا در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یافت نشده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا به اقدام نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب سبز واکنش منفی نشان داد و این کار جیل استاین را یک 'کلاهبرداری' و 'شیادی' توصیف کرد.
ترامپ نامزد حزب سبز را به جمع آوری پول برای خود و نه برای بازشماری آرا متهم کرد.
جیل استاین نیز در واکنش به این اتهام گفت که ترامپ بهتر است گفته های قبلی خود را به یاد آورد که گفته بود سیستم انتخاباتی در آمریکا متقلبانه است و اکنون خود رئیس جمهوری شده است.
به گزارش ایرنا، جیل استاین در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تنها حدود یک در صد آرا را به دست آورد.
چنانچه آرا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان، و پنسیلوانیا تغییر کند، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بگونه ای دیگر رقم خواهد خورد.
ایالت های ویساکنسین، میشیگان و پنسیلوانیا هر کدام به ترتیب 10، 16 و 20 آرای الکترال (گزینشگران) را دارند که در صورتی که هر سه نتایج این ایالت ها به سود هیلاری کلینتون تمام شود وی از 232 آرا الکترال کنونی به 278 آرا الکترال و پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.
دونالد ترامپ نیز با از دست دادن حدود 46 آرا الکترال آنگاه از 290 آرای الکترال که به دست آورده است به 244 آرا الکترال خواهد رسید.
دونالد ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر (18 آذرماه) با کسب 290 آرای الکترال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد.

306/300

کد خبر: 708231

وب گردی

وب گردی