برگزاری سومین همایش روسای شوراهای استانی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی

سومین همایش روسای شوراهای استانی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فاطمه طباطبایی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته در واحد قزوین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ضمن خیر مقدم به میهمانان خطاب به آنان گفت: خدا را شاکریم که در این ایام بسیار عزیز توفیق حضور شما عزیزان را داریم و از اینکه میزبان شما هستیم مفتخریم.

او افزود: از طرف هیات رییسه دانشگاه واحد قزوین این روز را برگ زرین دیگری بر افتخارات دانشگاه می دانیم.

دکتر موسی خانی اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی با همت آقای دکتر میرزاده، نگاه بسیار جدید و ارزشمند و توجه ویژه به بانوان دارند و در زیر سایه بزرگانی چون حضرت حجت الاسلام حاج سیدحسن آقا خمینی و همه سروران عزیز در هیات امنای این دانشگاه بویژه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بتوانیم در این حوزه که مغفول مانده بود کارهای اساسی انجام دهیم.

رییس واحد قزوین بیان کرد: بنده به توانمندی و نظم بانوان اعتقاد دارم. بسیاری مواقع بانوان از سایر همکاران پیشی می گیرند و این مساله باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با حمایت های خانم دکتر طباطبایی و سایرین در این شورا کارهای بسیار خوبی انجام گیرد.

در ادامه جلسه دکتر فاطمه طباطبایی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این همایش و حضور روسای شوراهای استانی در واحد قزوین، عنوان کرد: اگر ما پذیرفتیم که در این شورا کار کنیم بر اساس دستوری است که از امام(ره) داشتیم.

او با اشاره به خاطره ای از امام(ره) اظهار داشت: امام نسبت به بانوان همیشه سفاش می کردند به اینکه خانم ها در طول تاریخ همیشه مورد ظلم واقع شده اند به ویژه به جهت علمی و هیچوقت شرایط رشد علمی برای آنان نبوده است. اکنون که شما مسئولیتی دارید و امکاناتی دارید سعی کنید این ظلم را برطرف کنید و شرایط را برای تحصیل خانم ها فراهم کنید.

وی با اشاره به اربعین و شهادت امام حسین(ع)، به نکته مهم "وفای به عهد" پرداخت و افزود: هر کدام از ما بعنوان یک مدیر باید وفای به عهد داشته باشیم و به آن عمل کنیم.

دکتر طباطبایی در ادامه افزود: با توجه به سفارش امام(ره) و پیشنهاد آقای دکتر میرزاده،‌احساس کردم اکنون زمان آن رسیده است تا به خواسته امام(ره) پاسخ بدهم بنابراین این مسئولیت را پذیرفتم.

رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم با کمک دیگر خانم ها برای رفع تبعیض قدم برداریم البته اگر خانم ها را مطرح می کنیم نه به این دلیل که بخواهیم آنها را ویژه ببینیم و امیدواریم روزی برسد که زن و مرد در جامعه مطرح نباشد.

وی اذعان داشت: ما در جامعه با آقایانی مواجه هستیم که از توانمندی های زنان سخن می گویند و به واقع این امری درست است اما در عمل هنگام اجرا متوجه می شویم که حرف آنها و ذهنیت و باورشان متناقض است.

دکتر طباطبایی در ادامه گفت: زمانی که به آقایان می گوییم چرا در معاونت های کلان از خانم ها استفاده نمی کنید می گویند شما معرفی کنید، اما این سخن بسیار ابتدایی است زیرا آنها باید به ما بگویند در چه حوزه ای نیاز دارند تا صلاحیت و تخصص زنان را در همان حوزه مورد ارزیابی قرار دهیم و معرفی کنیم.

ایشان اظهار داشت: در آن زمان به امام (ره) گفتند یک روز را بعنوان روز زن انتخاب کنید اما ایشان نپذیرفتند و گفتند مگر روز مرد داریم ولی پس از پافشاری بدلیل اینکه در همه جای دنیا روزی بعنوان روز زن وجود داشت، ایشان هم روز تولد حضرت زهرا(س) را اعلام کردند.

رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که در اهداف شورای زنان مطرح بود این بود که اساسا جایگاه این شورا بطور رسمی در چارت دانشگاه قرار بگیرد.

وی افزود: در تشکیل این شورا اولین پیشنهاد این بود که شورای متناظری تشکیل شود و ما توانستیم در طول یکسال این شوراها را در سطح استان ها تشکیل دهیم.

دکتر طباطبایی گفت: شوراهای استانی شکل گرفت که ما اطلاعات کامل از بانوان دانشگاهی و همچنین از واحدها در اختیار داشته باشیم جهت تکمیل بانک اطلاعاتی و در اختیار رییس دانشگاه قرار بدهیم.

رییس شورای راهبردی زنان در پایان بیان داشت: با توجه به تمام تلاش هایی که در این رابطه انجام شده و همچنین حمایت های دکتر میرزاده، اما همچنان با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با کمک همه خانم ها و آقایان بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم و جایگاه شورا تثبیت شود.

دکتر احراری رییس کمیته تشکیلات شورای راهبردی زنان فرهیخته در ادامه با اشاره به قسمتی از وصیت نامه امام که فرمودند "ما مفتخریم که بانوان و زنان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و نظامی فعالیت دارند" عنوان کرد: از ابتدا هدف از تشکیل این شورا این بود که ما بر مبنای عدالت عمل کنیم.

وی با اشاره به بحث بیکاری در جامعه افزود: اگر می خواهیم جامعه از افسردگی و دلمردگی در بیاید باید زنان بکار گرفته شوند.

دکتر اردکانی معاون مرکز هماهنگی امور استانها بیان داشت:‌ در حوزه تشکیلات، بودجه، تخصیص کارشناس و اهمیت شوراها اقداماتی صورت گرفته است.

دکتر عطایی اذعان داشت: امیدواریم جایگاه بالایی که زنان در فرهنگ ما دارند تثبیت شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بالندگی کشورها بر دوش مدیران خوب است، یک مدیر موفق باید هنر مدیریتی داشته باشد و همچنین دارای قدرت سازمانی و قدرت شخصیتی باشد.

در این مراسم آقای دکتر رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، آقای دکتر زینالی معاون آموزشی واحد قزوین حضور داشتند.

در پایان در جلسه پرسش و پاسخ، مسائل و مشکلات روسای شوراهای استانی مطرح شد.

200

کد خبر: 708251

وب گردی

وب گردی