موثرترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

بهره مندی از حافظه ای قوی و ذهنی هوشیار یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است. خواسته ای که هر چند برای محقق ساختن آن تلاش های بسیاری صورت گرفته است؛ اما تا رسیدن به شیوه ای قطعی هم چنان راه درازی باقی است. با این حال، به نظر شما با چه شیوه هایی می توان حافظه را تقویت کرد؟ آیا راهکار خانگی برای این موضوع وجود دارد؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شفقنا زندگی یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین راه ها داشتن یک حافظه قوی رعایت یک رژیم غذایی صحیح و گنجاندن برخی خوراکی ها در سبد غذایی روزانه است. راهکاری قابل دسترس و مقرون به صرفه که نتیجه ای تضمینی دارد. آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند:

ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند؛ ماده ای که بخش اعظمی از قشر خاکستری مغز ما را تشکیل می دهد و موجب ارتقای کارکردهای مغز ما می شود. استفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود بلکه هوش ما را هم افزایش می دهد.

دانه کدو تنبل

این دانه های مغذی یکی از بهترین منابع طبیعی دارای زینک هستند که نقش به سزایی در تقویت کارکردهای شناختی مغز، توان فکر کردن و یادگیری ما ایفا می کنند. علاوه بر این، وجود منیزیم و اسیدهای چرب در این دانه خوراکی به تسریع فرایند پخش سیگنال های عصبی در بدن کمک قابل توجهی می کند.

تخم مرغ

یک ماده غذایی بی نظیر مه نه تنها برای مغز بلکه به سراسر وجود ما بهره می رساند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین (ویتامین B4)، ویتامین A و فیبر است که به شکل شگفت انگیزی می تواند تمامی کارکردهای مغز ما را تقویت کند. کولین این توانایی را دارد که انتقال دهنده عصبی مربوط به یادگیری و حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، وجود دیگر انواع ویتامین B در تخم مرغ و آهن از سیستم عصبی ما حمایت می کند و همین امر قوای شناختی را ما بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات می تواند یکی از بهترین منابع برای تقویت کارکردهای مغز ما باشد؛ به شرط آنکه از نوع تلخش باشد. وجود مقادیر قابل توجهی فلانول در شکلات طبیعی و خام نقش به سزایی در بهتر شدن توان مغز دارد. علاوه بر این، کاکائو گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که تأثیر به سزایی بر سلامت جسم ما از جمله مغز ایفا می کند. مجموع این شرایط موجب می شود شکلات تلخ منبعی خوب برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد. علاوه بر این، وجود منیزیم، آهن و زینک در این نوع از شکلات نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و مغز ما بازی می کند.
704/700

کد خبر: 708260

وب گردی

وب گردی