شهرداری کرج بخشی از دیوارهای دانشگاه هنر را تخریب کرد

رییس دانشگاه هنر از تخریب بخشی از دیوارهای این دانشگاه توسط شهرداری کرج خبر داد و گفت: روز جمعه گذشته نیروهای شهرداری کرج بر اساس حکم دادستان وارد حریم دانشگاه هنر شده و بخشی از دیوارهای این دانشگاه را تخریب کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر با اعلام این مطلب اظهار داشت: معاون دادستان کرج با استناد به صورت جلسه ای که حدود یک سال پیش بعضی از مقامات دانشگاه هنر با شهرداری کرج تنظیم کرده بودند دستور داده است که مسیر دسترسی برای ادامه طرح شهرداری ایجاد و پروژه در لاین جنوبی تکمیل شود و بر این اساس مامورین شهرداری به تخریب بخشی از دیوارهای دانشگاه هنر در کرج مبادرت کردند . در مورد این صورت جلسه نکات زیر قابل ذکر است، اولا صورت جلسه مذبور فاقد اعتبار قانونی است زیرا تنظیم و اجرای قراردادهای لازم الاجرا بر اساس مقررات قانونی در دستگاه های اجرایی از اختیارات وزیر یا بالاترین مقام اجرایی مربوط است و اینجانب به عنوان بالاترین مقام اجرایی دانشگاه هنر به هیچ یک از مقامات دانشگاه اختیار تنظیم قرارداد یا صورت جلسات را تفویض نکرده ام ومورد تایید اینجانب نیست .

رییس دانشگاه هنر یادآور شد: حتی چنانچه صورت جلسه مزبور معتبر فرض شود، بر اساس این صورت جلسه تعهداتی بین شهرداری و دانشگاه صورت گرفته و به ازای تعهدات شهرداری، دانشگاه نیز متعهد شده است که اجازه دهد خیابان هایی دو طرف دانشگاه که از زمین های دانشگاه می گذرد، احداث شود.

به گفته دکتر اکرمی، بر اساس تعهد فوق دانشگاه هنر اجازه داد شهرداری کار احداث خیابان ها را شروع کند و بخشی از آن نیز اجرا شد .اما با گذشت چند ماه از آغاز احداث خیابان ها متاسفانه هیچ اقدامی مبنی بر انجام تعهدات شهرداری مشاهده نشد. به ناچار دانشگاه کار احداث خیابان ها رامتوقف کرد تا شهرداری تعهدات خودرا انجام دهد.
رئیس دانشگاه هنر یادآور شد: شهرداری به جای انجام تعهدات خود به زور متوسل شد و نه تنها مجوز ساخت دانشکده هنرهای تجسمی را که جزء تعهداتش بود صادر نکرد بلکه اجرای آنرا متوقف کرد . علاوه بر این علیه دانشگاه به دادسرای عمومی کرج شکایت کرد. این در حالی است که توافق مورد بحث بین دانشگاه و شهرداری به فرض معتبر بودن کاملا جنبه حقوقی دارد و در این توافق دانشگاه آنچه را که به عهده گرفته انجام داده است اما شهرداری تعهدات خود را زیر پا گذاشته است.
دکتر اکرمی گفت: دادستان در نتیجه شکایت شهرداری از دانشگاه، دستور احداث خیابان ها در طرفین زمین‌های دانشگاه را صادر کرد و مقرر نمود هر کسی در این ارتباط ممانعت کند، توسط کلانتری جلب شود. از آنجا که دادستان حفظ حقوق عمومی و دفاع از حقوق مظلوم و نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد در صورت شکایت شهرداری باید دفاعیات دانشگاه هنر را نیز استماع می کرد اما این صحیح نیست که شهرداری ادعای خود را در دادسرا مطرح کند و دادستان بدون استماع دفاعیات و اطلاع دانشگاه که از ضروریات یک دادرسی بی طرفانه است به صدور دستوراتی در رابطه با دانشگاه مبادرت کند.
وی افزود: دادستان وظیفه دارد تنها در اموری که قانون به وی اجازه داده است خصوصا کشف و تعقیب جرائم مداخله کند و اختیار ندارد که در دعاوی حقوقی که بین اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود دارد مداخله نماید و مشخصا دعوای شهرداری در مورد دانشگاه هنر یک امر حقوقی است و نه کیفری .
رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه دانشگاه در این موضوع کاملا مظلوم واقع شده و نمی داند چگونه و از چه مجرایی حق خود را مطالبه کند، خاطرنشان کرد: مشکل حقوقی دانشگاه هنر در کرج از چندین سال پیش آغاز شد . زمین پردیس کرج دانشگاه هنر بیش از بیست و پنج سال پیش توسط سازمان زمین شهری ( اداره راه و شهرسازی فعلی ) به این دانشگاه واگذار شده است . اما از سال 88 به این طرف زمین‌های دانشگاه هنر توسط اداره راه و شهرسازی البرز به نهادهایی نظیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای غیر آموزشی واگذار شده است . در حالی که کاربری زمین‌ها آموزشی است و این اقدام اداره راه و شهرسازی استان البرزکاملا غیرقانونی است زیرا نه تنها حق واگذاری زمین های دانشگاه به نهاد های دیگر را نداشته بلکه به علت کاربری آموزشی آن حق نداشته است که آن را به نهاد های غیر آموزشی واگذار کند .

رئیس دانشگاه هنر در پایان گفت: در شرایط فعلی با تخریب دیوار دانشگاه ، حقوق دانشگاه تضییع و محیط دانشجویی دانشگاه درشهرکرج با وجود چندین خوابگاه به شدت نا امن شده است.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 708264

وب گردی

وب گردی