واحدهای دانشگاهی برندسازی کنند

مدیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس هم اندیشی با دبیران هیات امنا و روسای واحدها و مراکز استان های آذربایجان غربی و اردبیل بر لزوم برندسازی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر نوریان در این جلسه اظهار داشت: هنوز به معنای واقعی در برنامه استراتژیک تعیین شده، نتوانسته ایم برندسازی کنیم در صورتی که برخی واحدها می توانند در رشته های خاص، اقدام به برندسازی کنند.

وی در خصوص شبکه سازی واحدهای دانشگاهی گفت: باید کاری کنیم که تمامی واحدهای دانشگاهی کشور بتوانند از امکانات همدیگر استفاده بکنند و با نهادهای علمی و دانشگاهی جهان به صورت دوسویه ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به تغییر اساسنامه در دولت گذشته بیان کرد: اساسنامه خلاف قانون عوض شده و باید اصلاحات و تغییرات لازم انجام بشود.

وی افزود: بر اساس قانون ، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز دولتی نیست و باید طبق دانشگاه های غیردولتی عمل شود و تنها مرجع تصمیم گیری هیات امنای دانشگاه باشد.

مدیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نظام برنامه ریزی دانشگاه دارای اشکالات کوچکی است و ضرورت دارد به سمت تفکر سیستمی پیش رفته و از اقدامات جزیره ای خارج شویم.

وی راه اندازی صندوق حمایت مالی را از ضرورت های اساسی دانست و گفت: صندوق حمایت مالی متمرکز و غیرمتمرکز تشکیل بشود تا برای واحدهای مناطق محروم و زیان ده کمک مالی بشود.

نوریان در خصوص جذب دانشجو گفت: ظرفیت های جذب دانشجو بیشتر از حد موجود است و باید برنامه ریزی شود و راهکار لازم اتخاذ شود که از حداکثر ظرفیت ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اصلاح، بهبود و ارتقای کارآمد نظام مالی و افتصادی، اظهار داشت: ایجاد ساختار مالی منعطف تر، مدیریت درآمد و کنترل هزینه، کاهش سهم شهریه ای و افزایش درآمد غیر شهریه ای، تعیین تکلیف مطالبات دانشگاه، تعدیل دارایی های ثابت مازاد برای تامین کمبودها و افزایش درآمدهای حاصل از خدمات شهریه ای را از جمله راهکارهای عملی در این خصوص است.

مدیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بر نگاه حرفه ای به ورزش و فعالیت های هنری و توسعه فعالیت عای فرهنگی و آموزش های کوتاه مدت تاکید کرد.

اجلاس هم اندیشی دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با دبیران هیات امنا و روسای واحدها و مراکز استان های آذربایجان غربی و اردبیل در سالن اجلاس استاد عطامهر واحد اردبیل برگزار شد.

کد خبر: 708268

وب گردی

وب گردی