نخست وزیر ترکیه احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از ۲۰۱۹ را رد کرد

نخست وزیر ترکیه تایید کرد که پیش از سال ۲۰۱۹ هیچ انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در استانبول گفت: انتخابات طبق تاریخ برنامه‌ریزی شده برگزار خواهد شد و انتخابات زودهنگامی در کار نخواهد بود.

انتخابات پارلمان ۵۵۰ کرسی ترکیه در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن برگزار خواهد شد. انتخابات پارلمانی اخیر در اول نوامبر سال ۲۰۱۵ برگزار شد.

ییلدیریم همچنین نسبت به رای قانونگذاران اروپایی مبنی بر توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت: چند روز پیش اعضای پارلمان اروپا گردهم آمده و تصمیم گرفتند تا مذاکرات با ترکیه را متوقف کنند. این تصمیم هیچ ارزشی برای ما ندارد. اجازه دهید آنها درباره هرچه می‌خواهند تصمیم بگیرند. تصمیم مردم ترکیه مهم است. تصمیم هر کشور دیگری هیچ اهمیتی ندارد.

وی افزود: پارلمان اروپا به حس اعتماد مردم ترکیه به اتحادیه اروپا خدشه بیشتری وارد کرد. این تصمیم پارلمان اروپا عاری از ملاحظه و حسن نیت سیاسی است.

ییلدیریم از اتحادیه اروپا خواست تا درخصوص اینکه با چه کسی می‌خواهد همکاری کند، ترکیه یا گروه‌های تروریستی، تصمیم بگیرد.

وی گفت: ترکیه کشوری است که از میلیون‌ها آواره که به خاطر فاجعه انسانی در سوریه و عراق از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند استقبال کرده و به آنها پناه داد. اگر ترکیه از این آوارگان حفاظت نمی‌کرد، فکر می‌کنید اروپا در حال حاضر چه وضعی داشت. انسانیت در ترکیه وجود دارد. ترکیه کشوری است که هنوز در آن انسانیت نمرده است.

ییلدیریم همچنین افزود: اتحادیه اروپا درباره تصمیم پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات الحاق آنکارا به این بلوک اهمیت نمی‌دهد. من امیدوارم هنوز رهبرانی در اروپا وجود داشته باشند که به خدشه دار شدن روابط نیم‌قرنی اتحادیه اروپا – ترکیه راضی و موافق نباشند.

وی درخصوص اقتصاد ترکیه نیز گفت: وظیفه ما از بین بردن اضطراب و آشفتگی بازارها، سرمایه‌گذاران و تجار است. ما فورا اقداماتی را اتخاذ کرده‌ایم. این نوسان در اقتصاد ترکیه وضعیتی است که در سراسر جهان وجود دارد و یک وضعیت موقتی است.

306/300

کد خبر: 708279

وب گردی

وب گردی