کرسی آزاد اندیشی، نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد

دومین کرسی آزاد اندیشی، نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع بررسی دیدگاه اسلام درخصوص تعالی علمی با همکاری دانشگاه خلیج فارس و بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، دومین کرسی آزاد اندیشی، نخبگان و سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع بررسی دیدگاه اسلام درخصوص تعالی علمی با همکاری دانشگاه خلیج فارس و بنیاد نخبگان استان بوشهر در تالار فردوسی دانشگاه برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست با بیان اینکه از ابتدای خلقت مسئله علم یکی از مسائل فطری و بدیهیات و مستقلات عقلی و اثباتی در اذهان بشر بوده است، افزود: توصیه تمامی ادیان الهی و بشریت درخصوص تحصیل علم، ارشاد به حکم عقل و فطرت است.

وی افزود: اولین چیزی که خداوند متعال بعد از خلقت انسان به او عنایت کرد علم بود و خود در این مسیر معلم او شد، این خلاقیت انسان در عرصه های مختلف دانش هم از همین معلم بودن خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به آیات و روایاتی درخصوص عظمت اصحاب دانش، گفت: انسان موجودی است که وقتی اصحاب دانش شد گویا جهانی است بنشسته در گوشه ای، وقتی انسان در علم نجوم به چنان تبحری برسد که حفره های کهکشانی را بشناسد و نامگذاری کند، به اندازه آن کهکشان وسعت پیدا کرده است.

در ادامه این نشست نخبگانی، نخبگان و اساتید دانشگاه به بحث و تبادل نظر درخصوص تعالی علمی و جایگاه علمی ایران در بین کشورهای جهان پرداختند.

201

کد خبر: 708284

وب گردی

وب گردی