«تئاتر کوچک» کانون به روستاها می‌رود

نخستین بسته‌ «تئاتر کوچک» شنبه‌ ۱۳ آذر در استان‌های بوشهر، خوزستان و تهران و با اجرای نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، نخستین بسته‌ «تئاتر کوچک» شنبه‌ ۱۳ آذر در استان‌های بوشهر، خوزستان و تهران و با اجرای نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» فعالیت خود را آغاز می‌کند. این نمایش با تکنیک عروسکی (دستکشی) ساخته شده است و قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را دارد.

در توضیح بسته «تئاتر کوچک» آمده است: «تئاتر کوچک ابزاری نمایشی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر را به روستاهای دور خواهد برد.

بر این اساس، این رسانه با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و خواهد شد و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند. قرار است مربیان از نمایش فیلم و اهدای کتاب نیز در این حرکت فرهنگی برای آموزش بهتر به مخاطبان بهره ببرند. در نخستین گام از این حرکت فرهنگی «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی پیردلی و ترجمه کلر ژوبرت، به کارگردانی فهمیه میرزاحسینی به نمایش در خواهد آمد.

ایده اجرای چنین تئاترهایی در ابعاد کوچک در سال‌های دورتر نیز در مناطق روستایی از سوی کانون به مرحله اجرا درآمده بود اما اکنون با عنوان «تئاتر کوچک» از سوی مرکز تئاتر و با همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون به صورتی گسترده و در دورترین مناطق روستایی همراه با نمایش فیلم و اهدای کتاب به کودکان اجرا خواهد شد. هم اکنون این بسته برای تمامی استان‌ها ارسال شده و مربیان سیار روستایی قرار است با این طرح همکاری کنند.»

این نمایش روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر در استان بوشهر، ۱۶ تا ۱۸ آذر در استان خوزستان و از ۲۱ تا ۲۴ آذر در استان تهران همراه با واحد سیار روستایی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

500500

کد خبر: 708314

وب گردی

وب گردی