برگزاری مسابقه منطقه‌ای دستاوردهای نوین در کامپیوتر و رباتیک در واحد دهاقان

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همکاری گروه کامپیوتر در راستای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت‌علمی در زمینه کامپیوتر، رباتیک و برنامه‌نویسی، مسابقه منطقه‌ای« دستاوردهای نوین در کامپیوتر و رباتیک » را برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هدف عمده برگزاری این مسابقه استفاده از نظریات و تخصص نخبگان دانشگاهی و صنعت کشور برای برنامه‌ریزی و تقویت چرخه صنعت و تولیدات کامپیوتر، فناوری اطلاعات و رباتیک و به‌کارگیری یافته‌های جدید به منظور استفاده در صنایع مختلف کشور بود.

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم صنعت کشور عدم وجود سیستم‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین است و به دلیل عدم وجود دانش و پژوهش کافی در زمینه فناوری‌های نوین، چرخه اقتصاد کشور با چالش‌ جدی روبروست که می‌بایست این چالش‌ها شناسایی، رفع و زمینه برای ارائه راه‌کارهای لازم فراهم شود. با عنایت به وجود سرمایه انسانی متخصص و بومی و نقش بی بدیل این مهم در عرصه تولید ملی، ارائه ایده‌های علمی و تجاری‌سازی این ایده‌ها در چهارچوب مسابقه پژوهش‌های کاربردی در فناوری اطلاعات، کامپیوتر و رباتیک می‌تواند بستری برای حرکت و تحول در مبانی علمی و فنی تولید ایجاد کند.

مسابقه در دو رشته مسیریابی و برنامه‌نویسی و طراحی مدار با حضور ده تیم از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی منطقه برگزار شد که در پایان در رشته مسیریابی تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با ترکیب مصطفی خدابخشی، زهرا بصیری، عاطفه دهقان، مهسا جانعلی، مهسا صالحی، مژده کردی، اقدس حاج‌محمدی، زهرا قربانی، بهنام رضایی، پریناز رئیس‌طاهری، مریم باقرزاده به مربیگری زینب کسایی، مدرس گروه کامپیوتر واحد و تیم سهندروبو از مؤسسه صنایع سهند ادوات کمیته بازی‌های رایانه از شهرضا مشترکا مقام اول را کسب نمودند. در این بخش بهنام رضایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان مقام دوم را از آن خود کرد.

در بخش برنامه نویسی و طراحی مدار زینب عظیمی از تیم برنامه‌نویسی سپاهان از فنی و حرفه‌ای شهرضا و شیما دهقان‌زاد از تیم برنامه‌نویسی خلاق از فنی و حرفه‌ای شهرضا مقام دوم را کسب نمودند که در پایان به نفرات و تیم‌های برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

200

کد خبر: 708378

وب گردی

وب گردی