سرو گوشت الاغ در جاده هراز!/۷۰ درصد واحدهای پذیرایی  جاده هابدون مجوز فعالیت می‌کنند

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نسبت به ارائه گوشت الاغ به گردشگران جاده هراز توضیحاتی را مطرح کرد. ولی تیموری درباره ارائه گوشت نامتعارف (الاغ) و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور از جمله جاده هراز اظهارکرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای پذیرایی جاده هراز مجوز ندارند، بنابراین رقابت‌های ناسالم نیز بین آنها مطرح است و اخباری از این دست را برای تخریب همدیگر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آرمان این در حالی است که تعدادی از واحدهای پذیرایی در این جاده مجوز دارند، اما ۷۰ درصد بدون مجوز فعالیت می‌کنند، یعنی برخی‌‌ها در این محور یک دکه‌ای زده‌ و کار می‌کنند و این وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که طبق ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍیمنی ﺭاه ﻫﺎ با این واحدها برخورد کند. تیموری گفت: در حوزه گردشگری نیز آن واحدهای پذیرایی که پروانه سازمان میراث فرهنگی دارند، به ‌طور مرتب در مسیر نظارت می‌شوند و حتی به ‌محض مطلع شدن از برخی اخبار درباره ارائه گوشت نامتعارف در فضای مجازی، دو گروه و تشکل‌های بین‌راهی به‌طور ویژه از واحدهای پذیرایی زیر نظر میراث فرهنگی بازدید به عمل آوردند که مشکلی گزارش نشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با ابراز «به ما اعلام شده است که دیگر مجوز جدید واحدهای پذیرایی ندهیم» عنوان کرد: البته یک استثنا وجود دارد و آن واحدهای پذیرایی بین‌راهی که از قبل بدون مجوز فعالیت می‌کردند می‌توانند در صورت رعایت شرایط قانونی بیایند و مجوز اخذ کنند.

تیموری با تاکید مجدد نسبت به تفاوت فعالیت واحدهای پذیرایی دارای مجوز و غیرمجاز گفت: فعالیت واحدهای پذیرایی بین ‌راهی با توجه به شرایط هوایی در فصول مختلف دشوار است و حتی برخی از آنها در هوای سرد به افراد گرفتار کمک می‌کنند.

همچنین در این راستا مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در توضیحات چندی قبل خود در واکنش به انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور به‌ ویژه مسیر جاده هراز اظهارکرد: شکل‌گیری موجی از شایعات مبتنی بر اهداف مختلف، اقدامی ناشایست در راستای تخریب زحمات و کوشش یکی از موثرترین نوع تاسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آید و سردرگمی و در نهایت نارضایتی هموطنان و گردشگران را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه اغلب واحدهای پذیرایی بین‌ راهی کشور با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای دور از شهر، جغرافیای سخت و فعالیت تحت شرایط آب و هوایی متغیر همواره علاوه بر ارائه خدمات متنوع اقامتی و پذیرایی به گردشگران یکی از حامیان و تکیه‌ گاه‌های اصلی تاسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آیند، افزود: تلاش برای ارائه خدمات مطلوب توسط هر یک از واحدهای مذکور با توجه به نظارت‌های گسترده و متوالی بازرسان از اصلی‌ترین اهداف سازمان و ادارات کل استانی به شمار می‌آید و همواره در سطحی شایسته نیز تحقق یافته است. تیموری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی این فعالیت فقدان تشکل‌های حرفه‌ای در سطح استان‌هاست، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ساماندهی تشکل‌های حرفه‌ای در سطح کشور به شمار می‌آید. در پی انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی مسیر جاده هراز، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در حال حاضر طبق روال روزانه و نتیجه گزارش بازرسان کمیته تلفیقی نظارت بر تاسیسات گردشگری استان، اخبار کذب انتشار یافته به‌طور قطع رد شده و مورد تایید نیست.

به گزارش تسنیم، مهران حسنی با بیان اینکه نظارت بر تمام تاسیسات گردشگری به‌ ویژه واحدهای پذیرایی بین‌راهی یکی از اصلی‌ترین اقدامات و برنامه‌‌های دایمی این اداره کل به شمار می‌آید، اظهار کرد: کمیته تلفیقی مشترک نظارت بر تاسیسات گردشگری متشکل از اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌ صورت مستمر خدمات ارائه شده به گردشگران را ارزیابی و نظارت می‌کنند تا همواره رضایتمندی و احقاق حقوق هموطنان در سطحی شایسته محقق شود.

700700

کد خبر: 708386

وب گردی

وب گردی