شانه یخ زده، عارضه دیابت و میانسالی

فوق تخصص آرتروسکوپی وجراحی شانه با اشاره به اینکه بیماری شانه یخ زده سبب دردناکی مفصل شانه و محدودیت دامنه حرکات آن می شود، گفت:این بیماری درافراد میانسال ومبتلایان به دیابت شایع تراست.

به گزارش ایسکانیوز، دکترحمیدرضا اصلانی در این باره گفت: دلیل بروز این عارضه به صورت کامل شناخته نشده است اما برای درمان روش های درمانی مختلفی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این بیماری در افراد مبتلا به دیابت 12 برابر شایع تر است، افزود:شانه یخ زده معمولا از طریق تزریق داخل مفصل به طور مثال پی آر پی و یا تزریق کورتون درمان می شود و درمواقعی که این روش ها موثر واقع نشود، از جراحی استفاده می شود.
اصلانی در ارتباط با شکستگی‌های شانه نیز اظهار کرد: درمان این شکستگی‌ها سخت و پیچیده است و باید بسیار با دقت انجام گیرد.
وی افزود: شکستگی مفصل شانه معمولا در آسیب‌های با شدت زیاد مانند تصادفات جاده ای و سقوط از ارتفاع در افراد جوان دیده می‌شود و به همین دلیل شکستگی شانه در بسیاری موارد با آسیب به دیگر قسمت‌های بدن مانند آسیب به جمجمه یا ستون مهره یا آسیب به ریه و شکستگی دنده ها همراه است.
اصلانی گفت: درمان شکستگی استخوان شانه به صورت درمان غیرجراحی است و در برخی از انواع شکستگی های مفصل شانه مانند شکستگی گردن آناتومیک و شکستگی های چندقطعه ای، ممکن است به جراحی نیاز باشد.
وی با اشاره به اینکه تصادفات و آسیب‌های هنگام ورزش ممکن است صدمات ناحیه شانه را به همراه داشته باشد، افزود: بعد از مشکلات ارتوپدی ستون فقرات و زانو، مشکلات شانه شایع و درمان آن بسیار حائز اهمیت است.
فوق تخصص آرتروسکوپی و جراحی شانه ادامه داد: ضربه به شانه ممکن است منجر به شکستگی، دررفتگی شانه یا پارگی تاندون روتاتورکاف شود که نیاز به بررسی با ام آر ای و در صورت پارگی کامل نیاز به جراحی و ترمیم پارگی دارد.

700/701

کد خبر: 708395

وب گردی

وب گردی