خالد مشعل: انتفاضه قدس پروژه تقسیم مسجد الاقصی را به شکست کشاند

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) تأکید کرد که انتفاضه قدس پروژه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را به شکست کشاند و رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی کرد اما این رژیم برای تکمیل پروژه خود منتظر به دست آوردن فرصت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنان ضبط شده ای که در جریان کنفرانس 'جماعت اسلامی' در شهر کراچی پاکستان پخش شد، خاطر نشان کرد که مسجد الاقصی در معرض خطر بی سابقه ای قرار گرفته و دشمن از سال ها قبل سعی در یهودی سازی قدس و هتک حرمت مسجد الاقصی دارد و صهیونیست ها را به ورود مکرر به این مکان مقدس تحریک می کند و از سال گذشته نیز پروژه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را آغاز کرده است.
مشعل خطاب به اجلاس جماعت اسلامی تصریح کرد: «شما در صحن های مسجد الاقصی برادران و خواهرانی دارید که با خون خود سنگر را حفظ و سینه های خود را سپر دفاع از این مسجد کرده اند و منتظر کمک و یاری امت اسلامی به ویژه شما برادران پاکستانی هستند.»
مشعل تأکید کرد که دلیل مجازات غزه، حمایت آن از مقاومت و تشکیل پروژه ای بزرگ است.
وی افزود: جماعت اسلامی پاکستان به خاطر مواضعی که همیشه در حمایت از فلسطین و مسائل اصیل جهان عرب و امت اسلامی اتخاذ کرده است، جایگاه بزرگی در دل های ما دارد.
خالد مشعل ابراز امیدواری کرد که پاکستان بتواند نقش برجسته ای در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای ایفا کرده و حامی مسائل امت اسلامی باشد.
مشعل در پایان اظهار کرد که ما از درد و رنج ملت مسلمان پاکستان در کشمیر و مشکلات آنها در نتیجه ظلم و ستمی که بر آنها روا داشته می شود،‌ ناراحتیم.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 708408

وب گردی

وب گردی