وضعیت بحرانی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با وضعیت بحرانی روبرو است، تصمیم گرفته بودیم امسال ۱۰ درصد به رقم وام ها اضافه شود، اما تا این لحظه موفق نشدیم .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا فراهانی در خصوص اختصاص وام دانشجویی به دانشجویان علوم پزشکی گفت: اعتباراتی که دولت به صندوق رفاه وزارت بهداشت و وزارت علوم اختصاص داده، عادلانه تقسیم نشده است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تعداد دانشجویان فارغ التحصیل شده وزارت بهداشت که هنوز وام خود را تسویه نکرده‌اند، بسیار کم است و مبالغی که ما از این دانشجویان طلبکارهستیم مبلغ ناچیزی است، این مبلغ در وزارت علوم بسیار زیاد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت افزود: با این وجود، اعتباراتی که به دانشجویان شهریه پرداز وزارت علوم اختصاص داده شده، درست توزیع نشده و این اعتبارت را وزارت علوم دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این بی عدالتی بعد از هفت الی هشت سال خود را نشان داده به عنوان مثال وزارت بهداشت اعلام می کند به دانشجویان دکتری ۱۰ میلیون تومان وام ارایه می دهد، بعد وزارت علوم اعلام می کند، ۱۵ میلیون وام ارایه می دهد همچنین وام کارآفرینی نیز اختصاص می دهد.

فراهانی افزود: این درحالی است که ما توانمندی مالی نداریم که حتی وام های اولیه را پرداخت کنیم. ما در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با وضعیت بحرانی روبرو هستیم و تصمیم گرفته بودیم امسال ۱۰ درصد به رقم وام ها اضافه شود، اما به دلیل کمبود اعتبار تا این لحظه موفق نشده ایم.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 708444

وب گردی

وب گردی