سیدحسن خمینی: فیدل کاسترو آمریکا را ببری کاغذی می‌دانست

یادگار امام خمینی(ره) گفت: فیدل کاسترو فارغ از همه مسائل سیاسی، یک انسان به تمام معنا بود و همه ما از ضایعه درگذشت او متأسف هستیم.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که برای امضای دفتر یادبود فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در محل اقامت سفیر این کشور در تهران حضور یافته بود، ضمن تسلیت به مردم کوبا و رهبر این کشور به خاطر درگذشت کاسترو و بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از دیدارهایم با کاسترو در ذهن دارم، یادآور شد: از کودکی نام ایشان را با عظمت و شکوه شنیده بودیم تا این‌که در سفر سال ۱۳۷۹ ایشان به ایران، در حرم امام خمینی(ره) و جماران با یکدیگر ملاقات کردیم.

وی، جذابیت، مطالعه بالا و بی‌آلایشی را از ویژگی‌های رهبر فقید کوبا ذکر کرد و با بیان خاطره‌ای، گفت: کاسترو آمریکا را ببری کاغذی می‌دانست.

یادگار امام(ره) با اشاره به سفر خود به کوبا و پنج بار ملاقات با کاسترو طی این سفر، گفت: برای من بسیار جالب بود که آقای کاسترو در شرایط فروپاشی بلوک شرق توانست کوبا را روی پای خود نگه دارد.

وی با بیان اینکه رهبر فقید کوبا ارتباط راحت و خوبی با مردم کشور خود داشت، اظهار کرد: کاسترو فارغ از همه مسائل سیاسی، یک انسان به تمام معنا بود و همه ما از ضایعه درگذشت او متأسف هستیم.

300

کد خبر: 708507

وب گردی

وب گردی