دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی سهیمه شرکت در هجدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM منطقه‌ای غرب آسیا را کسب کردند

سرپرست دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی توانستند سهیمه شرکت در مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM منطقه ای غرب آسیا را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر صدیف احدپور با اعلام این خبر، گفت: مسابقات برنامه‌نویسی ACM معتبرترین مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی است که به المپیک برنامه‌نویسان معروف است و در سال 1977 توسط انجمن معتبرACM با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شد.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات چهارم آذر ماه به صورت آنلاین با شرکت بیش از 300 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار گردید که در این مسابقه 9 تیم سه نفره از دانشجویان رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز حضور داشتند.

احدپور تصریح کرد: شرط لازم برای کسب سهمیه، حل حداقل یک سوال از مجموع 10 سوال بود که تیم For the Watch با حل دو سوال بهترین عملکرد را در بین تیم‌های دانشگاه محقق اردبیلی داشت و توانست مجوز شرکت در مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا و انتخابی جهانی را که دوم و سوم دی ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد بدست آورد.

وی افزود: این مسابقه هر ساله به صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی جهانی راه می‌یابند.

سرپرست دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در این مسابقات تیم The Last One از دانشگاه تهران توانست با حل شش سوال مقام اول را کسب کند و دو تیم mruxim از دانشگاه شریف و NesheTeam از دانشگاه تهران هر کدام با حل پنج سوال به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: هادی برزگر(دانشجوی ترم سوم علوم کامپیوتر)، آرمین فلاح و هیربد ریحانی(دانشجویان ترم سوم مهندسی کامپیوتر) اعضای تیم For the Watch هستند که سال گذشته نیز برای اولین بار موفق به کسب سهمیه برای دانشگاه محقق اردبیلی شده بودند .

کد خبر: 708521

وب گردی

وب گردی