شرکت نفت و شرکت پالایش نفت لاوان قرارداد فروش گاز امضا کردند

قرارداد یک ساله فروش گاز میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش نفت لاوان امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از معاونت برنامه ریزی و تلفیق طرح های برنامه ریزی تلفیقی، قرارداد یک ساله فروش گاز فیمابین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش نفت لاوان به میزان حدود چهارمیلیون فوت مکعب در روز گاز شیرین و یک میلیون فوت مکعب در روز گاز ترش با نوسان ۱۵± درصد منعقد و از اول آذرماه ماه اجرایی شد.

گفتنی است، متولی انعقاد این قرارداد، مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است. در ضمن در صورتی که شرکت ملی نفت ایران، میدان گازی لاوان (گاز شیرین) را به سایر شرکت‌ها واگذار کند، استفاده از گاز ترش به عنوان جایگزین سوخت شرکت پالایش نفت لاوان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در نشست عقد قرارداد فروش گاز به پالایشگاه لاوان که با حضور مدیریت های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران‌، امور بین الملل، هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و شرکت پالایش نفت لاوان در جزیره لاوان برگزار شد، مقرر شد کارگروهی تخصصی از شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان و شرکت پالایش نفت لاوان تشکیل شود تا مشکلات فنی کمپرسورهای نفت فلات قاره واقع در این منطقه با کمک مالی شرکت پالایش نفت لاوان برطرف شود.

602

کد خبر: 708570

وب گردی

وب گردی