موفقیت دانشجویان آموزشکده شریعتی و ازگل در مسابقات استانی"نجات تخم مرغ"

مسابقات استانی نجات تخم مرغ با حضور کلیه آموزشکده های سما استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقات استانی نجات" تخم مرغ" که با حضورکلیه تیم های آموزشکده های سما استان تهران و البرز در آموزشکده سما اسلامشهر برگزار شد با کسب رتبه اول توسط دانشجویان آموزشکده شریعتی و رتبه سوم توسط دانشجویان آموزشکده سما ازگل به کار خود پایان داد.

دراین مسابقات دانشجویان امانوئل آرتونیان سوارانی و سوادا هارطونیانس از آموزشکده شریعتی و محمد خاتونی از آموزشکده سما ازگل با حضور در این مسابقات توانستند به ترتیب رتبه اول و سوم را از آن خود کنند.

گفتنی است هدف از انجام مسابقه "نجات تخم مرغ" آشنایی دانشجویان با چگونگی طراحی فضاپیما و ورود آن به فضا است که به هنگام ارسال تجهیزات و یا نیروی انسانی به کرات دیگر در کوتاهترین زمان و در شرایطی ایمن مورد محاسبه قرار می گیرد. مسابقه نجات تخم مرغ از طرف ناسا طرح ریزی شده است وحجم و وزن کم، بازه زمانی و ایمن بودن از آیتم های اصلی این مسابقه است.

در این مسابقه سازه ها توسط داوران وزن میشود و به همراه یک عدد تخم مرغ که پیشتر در سازه جاسازی شده است، از بالای جرثقیلی به ارتفاع 13 متر به سمت زمین پرتاب میگردد و وضعیت تخم مرغ و زمان رسیدن سازه تا زمین محاسبه و فاصله سازه ای که به زمین فرود آمده تا نقطه مورد نظرنیز سنجیده میشود و هرچقدر وضعیت تخم مرغ بعد از فرود بهتر و سازه به مکان مورد نظر نزدیکتر باشد امتیاز با لاتر خواهد بود.

200

کد خبر: 708598

وب گردی

وب گردی