حضور بسیج به عنوان بازویی قوی و اجرایی در کنار مدیریت جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه بسیار حائز اهمیت است

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نشست صمیمی جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت ایام، با ابراز خوشنودی از حضور درجمع دانشجویان بسیجی، گفت: از صمیم قلب خوشحالم که در جمع شما دانشجویان بسیجی بوده و امیدوارم که همه ما مصداق واقعی یک بسیجی باشیم و به معنای واقعی کلمه رهروآنچه را که حضرت امام (ره) برایمان ترسیم کرد، باشیم.

وی ادامه داد: از اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرورش یافتم بسیار خورسندم و اگر هم توفیقاتی داشته ام بدهکار این نظام بوده و قویعا اعتقاد دارم اگر دستآوردهای جمهوری اسلامی ایران نبود قطعا این موقعیت اجتماعی خود را نداشته که لازم است از معمار کبیر انقلاب قدر دانی کرده و تشکر کنم از مقام عظمای ولایت که ادامه دهنده راه ایشان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن دغدغه های جامعه اذعان داشت: یکی از دغدغه های ما، توجه به وضعیت حجاب و بهبود وضعیت پوشش در دانشگاهها است که بعضی ها تلاش می کنند تا از این آب گل آلود به نفع خود بهره برداری کنند. با ورود تکنولوژی در زندگی بشر یکسری عوارض نامطلوب را نیز با خود به ارمغان آورد که این هدایا دغدغه هایی را برای جامعه بوجود آورد.

دکتر امیرتیموری، واژه دانشجو را با ارزش خواند و تاکید کرد: دانشجویان ما واژه « دانشجو » را با خود به همراه دارند که دارای ارزشی بسیار بالاست. دانشگاه و دانشجو حق ندارد وابسته به جریان سیاسی مشخصی باشند ولی باید خرد سیاسی را در خود افزایش دهند تا با این ارتقای خرد سیاسی، سطح خرد سیاسی جامعه نیز افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دانشجویان باید شعور سیاسی خود را ارتقاء دهند تا با این ارتقای این شعور سیاسی ، کلیه اتفاقات در کشور، اتفاقات درستی بوده و باید دانشگاه جهت این امر مهم برنامه ریزی و تمهیدات لازم را در این زمینه پیش بینی کند و شما به عنوان یکی از بازوان دانشگاه باید در جهت این ارتقاء با مدیریت دانشگاه همراهی کنید.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان شبکه های اجتماعی را یکی دیگر از دغدغه های جامعه دانست و بیان داشت: شبکه های اجتماعی هدفمند ایجاد شده و با هدف قرار دادن اعتقادات ما سعی به بیراهه کشاندن جامعه دارند.

دکتر امیرتیموری افزود: یکی دیگر از دغدغه هایی که در حال ضربه زدن بر پیکر جامعه علمی کشور است ، بحث پایان نامه های غلط است. در سالیان گذشته ارز بسیار زیادی جهت چاپ مقالات در ژورنالهای غیر معتبر و غیر علمی خارج از مرز های بین المللی از مملکت خارج شد. شما دانشجویان بسیجی باید از آسیبی که در حال ضربه زدن به مملکت است جلوگیری کنید و با ورود به این عرصه و تشکیل کمیته هایی، مروج اخلاق حرفه ای در کلاس های خود باشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تقدیر از برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان واحد های دانشگاهی استان گیلان، اظهار کرد: با ایجاد جذابیت و تبلیغ به جذب بیشتری از دانشجویان در دفاتر بسیج دانشجویی اقدام کنید. وقتی جوانی در جمع دانشجویان بسیجی قرار گیرد از گزند خیلی از آسیب های اجتماعی بدور می ماند و باید مروج اخلاق دانشجویی درداخل محیط های دانشگاهی باشید.

دکتر امیرتیموری تصریح کرد: حضور بسیج به عنوان بازویی قوی و اجرایی در کنار مدیریت جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوره مدیریت سه ساله جدید خود فعالیت های خوبی داشته که از آن جمله می توان به برگزاری باشکوه مراسم تدفین دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی اشاره کرد که توانست در طول این مدت رسالتی را که برای خود تعریف کرده بود بدرستی به انجام برساند و باید بتواند در راستای تبیین مطالبات مقام معظم رهبری که همانا تولید علم نافع است حرکت کند.

همچنین در این نشست کمیل کاس پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت های بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی، از برتری حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در کشور خبر داد و گفت: حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با توجه به ارزیابی های انجام شده به عنوان برترین حوزه بسیج دانشجویی در استان گیلان شناخته شد که در جشنواره مالک اشتر در تهران از این حوزه تقدیر به عمل آمد.

در پایان هر یک از مسئولین رده های مختلف بسیج دانشجویی واحد رشت نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند که توسط ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به آن پاسخ داده شد.

200

کد خبر: 708644

وب گردی

وب گردی