تأسیس اتاق فکر, از ضرورت های  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

طی مراسمی معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 دبیرخانه هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه وی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نشستی را با رضا علی محسنی معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 و هیأت همراه وی و اعضای هیات رئیسه واحد بندر انزلی برگزار شد.

در این نشست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی به ارائه گزارش عملکرد این واحد دانشگاهی پرداخت. علیرضا اقدامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی حدود 4 هزار دانشجو در حال تحصیل می باشند گفت: علیرغم تمامی مشکلات موفق شدیم 4 رشته به رشته های مقطع کارشناسی, 19 رشته به رشته های مقطع کارشناسی ارشد و 2 رشته به رشته های مقطع دکتری اضافه کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه خوشبختانه امسال تمامی دانشجویان ما در سایت اصلی( مجتمع آموزشی طالب آباد ) مستقر شدند عنوان کرد: در مهر ماه سال جاری موفق شدیم با دریافت مجوز 8 دستگاه کلاس پیش ساخته در اختیار بگیریم که 6 دستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته و 2 دستگاه نیز درحال احداث است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مسئولان محلی؛ تأسیس مرکز رشد را از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی را دانست.

علیرضا اقدامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی واقع گردیده و همین موضوع موجب برخورداری این واحد دانشگاهی از معافیت مالیاتی شده وهمچنین ازسوی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مساعدت های خوبی صورت گرفته که از جمله آنها می توان به آسفالت محوطه دانشگاه و ساخت یادمان شهدای گمنام اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی جذب دانشجو از کشورهای حاشیه دریای خزر و مشارکت در فعالیت های اقتصادی را از مزایای قرار گرفتن این واحد دانشگاهی در محدوده منطقه آزاد عنوان کرد.

اقدامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تصویب رشته های تکمیلی حیات تازه ای به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بخشیده است گفت: خوشبختانه با حضور جناب آقای دکتر میرزاده و مساعدت و کمک های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ، اقدامات و فعالیت های ارزنده ای در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برخی موارد نظیر برخورداری از آزمایشگاه های مجهز و اعضای هیأت علمی قوی، از دولت و وزارت علوم خواست حمایت های بیشتراز دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرد.

علیرضا اقدامی ضمن اشاره به اجرای طرح های دانش بنیان خاطرنشان کرد: توجه به امور پژوهشی و طرح های دانش بنیان از مهمترین برنامه های ما بوده و طرحی نیز در این زمینه در دست داریم که با تأیید هیأت امنا استان گیلان اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در بندرانزلی 3 اداره کل شامل اداره کل بنادر و دریانوردی و کشتیرانی, گمرک و شیلات وجود دارد که با انعقاد تفاهم نامه هایی با ادارات یادشده؛ موفق به کسب درآمدهای غیرشهریه ای شده ایم.

اقدامی ضمن درخواست کمک برای تأسیس آزمایشگاه همکار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی اضافه کرد: در آزمایشگاه ( ساها ) نیز شروع به فعالیت کرده ایم که امیدواریم از این طریق نیز درآمدهای مناسبی کسب نماییم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه اظهار امیدواری کرد اتاق فکری جهت بررسی مسائل و مشکلات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان تأسیس شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های مختلف نظیر هیأت علمی, آزمایشگاهی, آموزشی و دانشجویی قابل قیاس با مراکز غیرانتفاعی نیست گفت: امیدواریم از راهکارها و پیشنهادهای شورا ی عالی نظارت؛ در راستای توسعه هرچه بهتر و بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی استفاده نماییم.

در ادامه این نشست معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 دبیرخانه هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به ضرورت تشکیل شورای عالی نظارت از جمله در منطقه 3 مطابق مصوبه هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و عنوان کرد: اهداف شورای عالی نظارت حضور در واحدهای دانشگاهی, آگاهی از آخرین اقدامات و فعالیت های واحدها و سنجش رتبه و درجه واحدها ی دانشگاهی در مقایسه با سایر واحدها, نخستین هدف شورای عالی نظارت می باشد. وی بازدید از بخش های مختلف واحدهای دانشگاهی نظیر بخش های آموزشی, آزمایشگاهی, اداری, عمرانی و فرهنگی و سنجش آنها با استانداردهای کیفی را هدف دوم شورای عالی نظارت عنوان کرد.

معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 مستندسازی فعالیت ها و اقدامات واحدهای دانشگاهی و آشنایی با چالش ها و مشکلات آنان را از دیگر اهداف شورای عالی نظارت ذکر کرد. بنا به گفته دکتر رضاعلی محسنی؛ انعکاس مسائل و چالش های واحدهای دانشگاهی به دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش در جهت رفع آنها از دیگر اهداف شورای عالی نظارت است.

وی با بیان اینکه هدف هیأت موسس کمک به واحدهای دانشگاهی در جهت رسیدن به جایگاه رفیع علمی و پژوهشی است افزود: ارتقای کیفیت و استانداردسازی از دیگر مباحث و نکاتی است که در هیأت نظارت مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 در ادامه با بیان اینکه فعالیت واحدهای دانشگاهی در چارچوب ضوابط و مقررات؛ از مهمترین انتظارات شورای عالی نظارت می باشد خاطرنشان کرد: موضوعات متعددی درخصوص نحوه فعالیت واحدهای دانشگاهی, در شورای عالی نظارت مطرح است که مهمترین آنها عبارتند از:

فعالیت در چارچوب مصوب دانشگاه آزاد اسلامی, ارتقای کیفیت و استانداردسازی, ارتقای سطح علمی اعضای هیأت علمی, بحث نسبت های آموزشی, پژوهشی و فرهنگی در واحدها, تخصصی نمودن شورای فرهنگی واحدها, توجه استراتژیک به آزمایشگاه ها ( ساها ), توجه به بحث صرفه جویی, بهینه سازی نیروی انسانی و کوچک سازی سیستم, ایجاد منابع نو و درآمدهای جایگزین, انجام فعالیت های متنوع, استفاده از پتانسیل واحدها در جهت کسب درآمدهای غیرشهریه ای, تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی, بحث اخذ سند مالکیت برای تمامی املاک, اراضی و مستغلات که خوشبختانه واحد بندرانزلی در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است, بحث جذب کمک های مردمی, بحث مستندسازی اقدامات و فعالیت های واحدهای دانشگاهی و بحث برندسازی دانشگاه.

گفتنی است درابتدای این دیدار معاون شورای عالی نظارت در منطقه 3 و هیأت همراهوی واعضای هیات رئیسه واحد بندر انزلی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی حضور یافته و با آرمان های مقدس نظام و انقلاب تجدید پیمان کردند.


205/200

کد خبر: 708704

وب گردی

وب گردی