کری به رم و واتیکان می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه برای سفری دو روزه به منظور شرکت در نشست‌های دوجانبه و مشارکت در "مذاکرات مدیترانه‌ی رم" به ایتالیا می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در رم با پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره همکاری در مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله لیبی، سوریه، عراق و تقویت ائتلاف ترانس آتلانتیک مذاکره خواهند کرد.

جان کری در "مذاکرات مدیترانه رم" با دیگر رهبران ارشد برای تعمیق همکاری‌ها در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های موجود در سراسر منطقه مدیترانه از جمله پیشبرد دیدگاه "برنامه مثبت" این مذاکرات در حوزه‌هایی چون کارآفرینی، ابداع و تبادلات انسانی همکاری خواهد کرد.

کری در واتیکان با کاردینال پیئترو پارولین، مسئول امورخارجه واتیکان دیدار و درباره مسائل بین‌المللی و تلاش‌های صلح از جمله بحران بشردوستانه در سوریه، ناآرامی‌ها در اوکراین و مذاکرات کنونی در ونزوئلا مذاکره خواهد کرد.

آمریکا از تلاش‌های پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و واتیکان برای تمرکز بر رنج مهاجران آسیب پذیر، درخواست انجام اقدامی برای تغییرات آب و هوا، جلوگیری از آزار و اذیت اقلیت‌های قومی و مذهبی در مناطق درگیر و حمایت از راه‌حل‌های صلح آمیز در سراسر جهان تشکر کرده است.

306

کد خبر: 708772

وب گردی

وب گردی