تبریز در سوگ زائران امام رضا / بدرقه باشکوه جان باختگان قطار

شهر تبریز در سالروز شهادت هشتمین اختر آسمان ولایت، در سوگ زائران حرم امام رضا (ع) سراسر حزن و ماتم بوده و در سوگ 36 جان باخته حادثه قطار تبریز- مشهد به سوگ نشسته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان این حادثه تاسف بار با حضور بی نظیر اقشار مختلف مردم، خانواده های داغدیده، هیات ها و دسته جات حسینی، مقام های کشوری و لشکری با شکوه خاصی در میدان شهدای تبریز برگزار شد و حاضران با نوحه سرایی در رثای زائران مظلوم امام هشتم اشک ماتم ریختند.

این مراسم معنوی و با شکوه به دلیل حضور خیل عظیم مردم بیش از دو ساعت به طول کشید و پیکرهای جان باختگان حادثه پس از اقامه نماز توسط آیت الله محسن مجتهدشبستری ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برای تدفین در آرامستان وادی رحمت تبریز به این محل منتقل شد.
پیکرهای تعدادی از جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد نیز پس از اقامه نماز به شهرستان های مرند، اسکو، آذرشهر، خوی و روستای اسیپران برای خاک سپاری انتقال یافت.
هیاتی از دولت به ریاست حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگانی از آستان قدس رضوی و خادمان حرم امام رضا (ع) در مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان حادثه قطار حضور داشتند.
مراسم شام غریبان جان باختگان این حادثه امروز چهارشنبه در مسجد طوبی تبریز از ساعت 15 تا 17 برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در حادثه برخورد دو قطار مسافربری که صبح جمعه گذشته در ایستگاه هفت‌خوان واقع در محور دامغان ـ سمنان روی داد، 48 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و بیش از یکصد نفر زخمی شدند.
بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه تاسف بار از استان آذربایجان شرقی و تبریز هستند.

700700

کد خبر: 708776

وب گردی

وب گردی