حضورهزاران نفری مردم درمراسم تشییع جانباختگن قطار

مراسم تشییع جانباختگان قطار تبریز- مشهد امروز درحالی برگزار شد که این مراسم حاشیه های مختلفی همچون حضور وزیر راه در تبریز داشت، البته وزیر در جایگاه ویژه حاضر نشد.

به گزارش ایسکانیوز، حضور هیئت عالی رتبه دولت در تبریز برای شرکت در مراسم تشییع جانباختگان حادثه قطار تبریز مشهد یکی از حواشی اصلی مراسم امروز بود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و شهیندخت مولاوردی، معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور در مراسم تشییع و تدفین جانباختگان قطار تبریز - مشهد در شهر تبریز شرکت کردند.

درحالیکه تمام اعضای این هیئت در جایگاه حضور داشتند ولی وزیر راه در بین مردم و جمعیت حاضر شده بود. آخوندی در جایگاه و در کنار دیگر مسئولین استانی و کشوری حاضر نشد. همچنین مدیرعامل مستعفی راه آهن نیز در این مراسم شرکت کرده بود.

حضور باشکوه و هزاران نفری مردم در تشییع پیکر جان باختگان حادثه ریلی یکی دیگر از حواشی این مراسم بود. سیل خروشان مردم تبریز در تشییع جانباختگان حادثه قطار به حدی بود که میدان شهدا و خیابان های جمهوری تا میدان نماز، شهدا تا میدان ساعت و شهدا تا میدان دانشسرا مملو از جمعیت بود.

حضور خادمین امام رضا (ع) در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه قطار تبریز مشهد نیز یکی دیگر از حواشی مراسم امروز بود.

بعداز پایان مراسم شرکت کنندگان به سمت وادی رحمت رفتند تا در مراسم تدفین نیز شرکت کنند. ترافیک در مسیرهای منتهی به وادی رحمت سنگین بود.

مردم با سینه‌ زنی و دادن ندای یا امام حسین(ع) و یا امام رضا(ع) شور و حال خاصی را به این برنامه بخشیده بودند.

برگزاری مراسم یادبود باحضور مسئولان در مسجد طوبی

محمدصادق پورمهدی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع جانباختگان حادثه قطار تبریز مشهد در میدان شهدا تبریز گفت: خوشبختانه آمار جانباختگان از ۴۹ نفر به ۴۸ نفر کاهش یافته است.

او سپس از برگزاری مراسم یادبود کشته شدگان این حادثه در مسجد طوبی تبریز باحضور مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: این مراسم امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می شود و مسئولان استانی و کشوری در آن شرکت خواهند کرد.

پورمهدی سپس با تاکید بر اینکه تعداد مصدومان تبریزی این حادثه نیز شش نفر است، افزود: بیشتر مصدومان از بیمارستان های کوثر سمنان و ولایت دامغان ترخیص شده اند و حال عمومی مصدومان نیز خوب است.

منبع : مهر

700/705

کد خبر: 708783

وب گردی

وب گردی