هوای پایتخت ناسالم شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار دارد، به همه شهروندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رستگاری گفت: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، با افزایش ۱۳عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، فراتر از حد سلامت بوده و بر روی عدد ۱۵۲ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از ۶۳ به ۶۹ افزایش یافته، افزود: ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۷۷ به ۹۴ نیز افزایش داشته است.

رستگاری با اشاره به اینکه در همین مدت شاخص کیفیت هوا در تمام مناطق شهری فراتر از حد مجاز بوده گفت: ایستگاه های تربیت مدرس (منطقه ۶) با شاخص عددی ۱۷۲، فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص عددی ۱۷۱ و ستاد بحران (منطقه ۷) با شاخص عددی ۱۶۴ آلوده ترین نقاط جوی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی در ادامه به مناطق کم آلوده کلانشهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه های پونک (منطقه ۵) با شاخص عددی ۱۱۱ و ایستگاههای اقدسیه (منطقه یک) و پارک رز (منطقه ۲۲) هر۲ با شاخص ۱۱۸کمترین حجم آلاینده های جوی شهر تهران را در این مدت داشته اند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به تمامی شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در شهر تهران خودداری کنند.

منبع : مهر

700/705

کد خبر: 708792

وب گردی

وب گردی