کاهش نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان نسبت به سایر دانشگاه‌های استان مایه مباهات است

دکتر شاهرخ رنجبر بهادری: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان یک به 27 است که این نسبت در مقایسه با سایر دانشگاه‌های استان عدد پایین‌تری را نشان می‌دهد و این موضوع مایه مباهات و افتخار دانشگاه آزاد اسلامی در استان است.

به گزارش ایسکانیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در جمع دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان و جمعی از اعضای بنیاد توسعه و آبادانی سمنان با اعلام این مطلب گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در استان بیش از نیمی از بار آموزش عالی را بردوش می‌کشد و به‌خوبی توانسته در تحصیلات تکمیلی جایگاه ویژه‌‌ای را در استان از آن خود نماید.

دکتر شاهرخ رنجبر بهادری گفت: نقش آموزش عالی در توسعه استان نقش غیرقابل انکاری است و دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر به‌خوبی نقش خود را در توسعه استان ایفا کردند بااین‌حال باید برای پیشرفت و توسعه استان و شهرستان توجه بیشتری به دانشگاه‌ها و رفع مشکلات آن‌ها شود.

وی افزود: باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد و به نیاز‌های دانشگاه‌ها بیشتر از قبل توجه کرد تا در مسیر توسعه و پیشرفت بتوان از پتانسیل این مراکز بهترین استفاده را برد.

رنجبر بهادری در این دیدار که دکتر کواکبیان نماینده تهران و دکتر احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند تامین منابع آبی پایدار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های استان برای توسعه را خواستار شد و گفت: توسعه و ارتقای راه‌های استان، توجه به صنعت حمل‌ونقل و گسترش حمل‌ونقل ریلی و هوایی، راه‌اندازی فرودگاه سمنان و توسعه اماکن اقامتی و گردشگری در کنار تامین منابع آبی پایدار برای شهرستان سمنان از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه سمنان است که باید مورد پیگیری مستمر مسئولین و دولتمردان استان باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به توجه ویژه ریاست محترم جمهور به استان امروز شاهد تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف مدیریتی در استان هستیم که می‌تواند موجبات خیروبرکت را برای استان به دنبال داشته باشد بااین‌حال باید از فرصت به‌دست‌آمده در دولت دهم نهایت استفاده را برای توسعه و آبادانی سمنان برد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی اجمالی از روند توسعه این دانشگاه در استان در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: تلاش بسیاری در استان برای توسعه تحصیلات تکمیلی انجام‌شده به‌طوری‌که تعداد رشته‌های تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی از 7 رشته در سال 93 به 71 رشته در سال 95 رسیده است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز از یکصدو 11 رشته در سال 93 توانستیم به 236 رشته در سال 95 برسیم.

رنجبر بهادری افزود: در بخش جذب هیات علمی نیز در استان سمنان شاهد رشد چشمگیری بودیم به‌طوری‌که امروز نسبت استاد به دانشجو در سمنان به یک به 27 رسیده است که این نسبت در مقایسه با سایر دانشگاه‌های استان باعث افتخار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان است.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که سابقه یک دوره نمایندگی مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه را در کارنامه سیاسی خود به همراه دارد با اشاره به توسعه مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در سال‌های اخیر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان را پیش‌ازاین و در دوره حضورم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی سمنان بارها و بارها مورد بازدید و رصد قرار داده بودم باید بگویم آنچه امروز از این واحد دانشگاهی دیدم بسیار مطلوب‌تر و توسعه چشمگیر‌تری نسبت به گذشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: روند افزایش رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی روندی رو به رشد و افتخارآمیز است که من به‌نوبه خود به تیم مدیریتی دانشگاه و در راس آن دکتر رنجبر بهادری تبریک می‌گویم. بااین‌حال باید به یاد داشته باشیم برای حفظ این روند رو به رشد باید همگی دست‌به‌دست هم بدهیم تا دانشگاه تنها نماند.

دکتر احمد همتی نماینده شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت کامل از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حفظ و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا مشکلات دانشگاه را در سمنان حل کنیم.

در این جلسه همچنین بخشی از مشکلات و انتظارات دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مطرح و به تبادل‌نظر گذاشته شد.

201

کد خبر: 708797

وب گردی

وب گردی