ایده های جدید دانشجویان را تجاری سازی خواهیم کرد/دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی یکی از واحدهای برتر در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در سال تحصیلی 96-95 با حضور دانشجویان جدید در مقاطع مختلف تحصیلی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و معاونان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: از دانشجویان ورودی جدید که با انتخاب این واحد دانشگاهی بر ما منت نهادند قدردانی می کنم.
دکتر علیرضا اقدامی همچنین ضمن قدردانی از حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی به جهت برگزاری این جلسه اظهار کرد: این برنامه درحقیقت جشن دانشجویان جدیدالورود محسوب می شد اما به دلیل تقارن با ایام محرم و اربعین حسینی، برگزاری آن به تعویق افتاده و تحت عنوان جلسه توجیهی برگزار گردید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 به پیشنهاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شد و امروز بیش از 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور وجود دارد. دکتر اقدامی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری جهان بوده و همراه و همگام با دانشگاه های دولتی مسئولیت خطیر آموزش جوانان را برعهده دارد افزود: امروز بیش از یک میلیون و پانصد هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور درحال تحصیل هستند که حدود 4 هزار نفر از این دانشجویان متعلق به دانشگاه آزاد واحد بندرانزلی می باشند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تلاش همکاران و معاونان خود در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: طی دو سال اخیر با همکاری حوزه های مختلف، 3 رشته در مقطع کارشناسی، 19 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکتری تأسیس کرده و رشته های دیگری نیز درحال تأسیس می باشد.
دکتر علیرضا اقدامی با بیان اینکه تأسیس رشته های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی کار دشواری است گفت: تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه، رشته های مورد نیاز شهرستان را تأسیس نماییم تا جوانان ما برای ادامه تحصیل مجبور به خروج از شهرستان و استان نشوند.
دکتر اقدامی به بهره برداری از 6 کلاس پیش ساخته اشاره و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی ساختمانی جنب بازار گیلار در اختیار داشت که به دلیل فاصله زیاد آن با سایت اصلی و مشکلات اداری، اکنون 8 کلاس پیش ساخته که 6 مورد آن آماده بهره برداری است، در فضایی بسیار مناسب در اختیار دانشجویان قرار گرفته و برای نخستین بار در سال تحصیلی 96-95؛ تمامی دانشجویان ما در سایت طالب آباد مستقر شده اند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه دهه, دهه کیفی سازی دانشگاه است عنوان کرد: بخشی از امور دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش محور و بخشی دیگر پژوهش محور بوده و انتظار ما از دانشجویان این است که در کنار فعالیت های آموزشی به امور پژوهشی نیز توجه نمایند.

دکتر اقدامی تأکید کرد: ما ایده های نو و جدید دانشجویان را تجاری سازی خواهیم کرد و حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از ایده های دانشجویان با آغوش باز استقبال نموده و پذیرای دانشجویان فعال در امور دانش بنیان خواهد بود. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با بیان اینکه دانشجویان ولی نعمتان ما هستند خاطرنشان کرد: دانشگاه با دانشجو معنا می یابد و یکی از اهداف مراکز آموزشی و دانشگاه ها این است که با کمک دانشجویان بخشی از مشکلات شهر، استان و کشور را مرتفع نمایند.
دکتر اقدامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش می کنیم سطح کیفی آموزش را ارتقا دهیم و امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی جزو یکی واحد های برتر استان گیلان به شمار می آید. وی با بیان اینکه رشته های عمران و حقوق برای نخستین باردرگیلان در واحد بندرانزلی تأسیس شدند تصریح کرد: ما اکنون بیش از 89 عضو هیات علمی را در اختیار داشته و 5 گرایش مختلف در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق داریم.
دکتر علیرضا اقدامی به تدفین پیکر دو شهید گمنام سال های دفاع مقدس در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی اشاره و عنوان کرد: تلاش می کنیم در آینده مسجدی در کنار یادمان شهدای گمنام احداث نماییم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه به قرار گرفتن این واحد دانشگاهی در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اشاره و اظهار کرد: حدود دو سال است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته و طی این مدت مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و معاونان وی به ویژه معاون فرهنگی، عنایت ویژه ای به مجموعه دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرانزلی داشته که به همین جهت بنده وظیفه خود می دانم از این عزیزان قدردانی نمایم.
دکتر اقدامی به اجرای آسفالت خیابان اصلی دانشگاه توسط منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های ما به صورت مشترک با منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برگزار می شود و آشنایی با منطقه آزاد انزلی می تواند در تمامی زمینه ها به دانشجویان ما کمک کند. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی در پایان با بیان اینکه تلاش می کنیم در طول سال نشست های مختلفی با دانشجویان داشته باشیم افزود: امیدواریم این واحد دانشگاهی محل رشد دانشجویان بوده و جایگاه مناسبی برای ارتقای سطح علمی, فرهنگی و ... آنان باشد.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با دارا بودن 89 عضو هیأت علمی، 4 هزار مترمربع فضای آموزشی، 52 رشته تحصیلی و 4 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی واقع شده است.

201

کد خبر: 708798

وب گردی

وب گردی