دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد تا همدوش با مراکز علمی دولتی در تولید علم پیشروبوده وحرکت خواهد کرد

سیزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء ورئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان ، سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی و رؤسای شورا های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) و امام رضا (ع) همچنین ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی گروه تکفیری داعش در منطقه حلّه عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران بی گناه حسینی از جمله عدّه ای از هموطنان کشورمان شد، گفت: بی شک اقدامات غیرانسانی گروه تکفیری داعش باعث خواهد شد تا اراده مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در جنگ با تروریسم جهانی و در حمایت از ملت عراق در راسخ تر شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: حیثیت امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است . امروز نقش و مسؤولیت های سنگین این نهاد انقلابی و رسالتی را که بر دوش دارد بر همگان روشن و مبین است و تمام کسانی که دل در گرو تحقق اهداف و آرمان های بلند امام راحل(ره) داده و در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده اند در بسیج حضور دارند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: پیش بینی بودجه در واحد های دانشگاهی بطور جدی پیگیری شده و رؤسای واحد های دانشگاهی بدلیل اهمیت موضوع باید خود مستقیما درگیر بودجه واحد های دانشگاهی خود باشند.

دکتر امیرتیموری با تاکید بر اهمیت هر چه باشکوه تر برگزاری مراسم روز دانشجو در واحد های دانشگاهی استان گیلان بیان داشت: با درپیش بودن مراسم روز 16 آذر باید توجه کرد که ضمن رعایت بخشنامه ها و آئین نامه های موجود این مراسم در واحد های دانشگاهی هر چه پربار تر برگزار گردد و مسئولیت برگزاری این مراسم با حوزه های فرهنگی خواهد بود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان پیش بینی برنامه های « هفته پژوهش » را مهم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد تا همدوش با مراکز علمی دولتی در تولید علم پیشروبوده وحرکت خواهد کرد و این مدیون فعالیت های محققین در این دانشگاه است و شورای پژوهش و فناوری استان گیلان باید ضمن برنامه ریزی، علاوه بر تقدیر از پژوهشگران واحد های دانشگاهی، با تدارک جشنواره پژوهش از محققان و پژوهشگران برتر واحد ها و مراکز دانشگاهی استان تقدیر به عمل آورد.

وی ادامه داد: معاونین آموزشی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان باید توجه داشته باشند که اعضای هیأت علمی حق التدریس حتما با دریافت کد شناسه تدریس در مقاطع مختلف تدریس نمایند و در صورت عدم دریافت این کد از پرداخت حق التدریس ممانعت به عمل آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در جهت رفاه بیشتر دانشجویان با اشاره به راه اندازی صندوق رفاه دانشجویی درواحد هایی که بالغ بر 500 دانشجو دارند، اذعان داشت: جلوگیری از فعالیت اساتید فاقد مجوز تدریس باید در دستور کار واحد های دانشگاهی قرار گیرد و با توجه به نیاز واحد های دانشگاهی و تعریف رشته های جدید میان رشته ای از اساتید حاضر استفاده شود.

دکتر مهرداد گودرزوند چگینی سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام، گزارش مبسوطی از روند فعالیت های واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ارائه داد.

وی با اشاره به بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه اذعان داشت: رؤسای واحد های دانشگاهی استان باید این بخشنامه ها را به عنوان اسناد بالا دستی ، راهنمای حرکت خود قرار داده و با توجه به این مقررات و ضوابط آموزشی موجود، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان مرجع اصلی دانشگاهها مد نظر قرار دهند.

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

201

کد خبر: 708801

وب گردی

وب گردی