آیا سامسونگ به دو شرکت تقسیم می‌شود؟

چندی پیش Elliott Management Corporation، شرکتی که صندوق‌های تامین مالی را مدیریت می‌کند و از سهام‌داران سامسونگ هم هست خواستار این شد که بخش مربوط به محصولات الکترونیکی سامسونگ به شکل جداگانه خود را در بورس نزدک (NASDAQ) ایالات متحده آمریکا به ثبت برساند و در عین حال خود را به دو بخش مجزا تقسیم کند. این پیشنهاد شامل تقسیم سامسونگ الکترونیکس به یک هولدینگ و یک شرکت که به امور عملیاتی بپردازد می‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، به این شکل سامسونگ هم به مجموعه شرکت‌های تکنولوژیکی مثل اپل، مایکروسافت و آلفابت خواهد پیوست که در این بورس حضور دارند. در عین حال این مساله باعث شفافیت بیشتر مجموعه فرایند‌هایی می‌شود که در سامسونگ الکترونیکس به وقوع می‌پیوندند. در واقع از این طریق کنترل سهام‌داران هم بر بخش الکترونیکی شرکت افزایش می‌یابد. این مساله می‌تواند در صورت لزوم به تغییرات مدیریتی هم منجر شود، تغییراتی که جلوی فجایعی مانند آنچه برای نوت ۷ رخ داد را بگیرند.

حال با توجه به جلساتی که در روزهای گذشته توسط مسئولین شرکت سامسونگ برگزار شده به نظر می‌رسد واقعا ممکن است چنین اتفاقاتی در آینده رخ دهند. روز گذشته سامسونگ اعلام کرد که قصد بازسازی ساختار شرکت خود را دارد و این بازسازی ممکن است باعث تقسیم شرکت به دو شرکت مجزا شود. در عین حال نکاتی هم درباره احتمال حضور سامسونگ در بورس‌های خارجی مطرح شده است.

شرکت سامسونگ پس از وقایع مربوط به آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ تحت فشار زیادی قرار گرفت تا بتواند منافع سهام‌داران خود را بهتر تامین کند و فرایندهای مدیریتی را شفاف‌تر پیش ببرد. به زودی مشخص خواهد شد که دقیقا و در عمل این فرایند بازسازی ساختار شرکت به چه شکل خواهد بود.

منبع: دیجی کالا

201

کد خبر: 708807

وب گردی

وب گردی