اعضای اتاق فکر تحقیقات دانشگاهی اتحادیه اروپا انتخاب شدند

کمیسیون اروپا اعلام کرد فرایند انتخاب اعضای هسته مرکزی تیم تحقیقات دانشگاهی و فناوری اتحادیه اروپا را به پایان رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز، یک تیم 12 نفره به عنوان هسته مرکزی و اتاق فکر برنامه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا انتخاب شدند.

وظیفه این گروه تعیین و برنامه‌ریزی برای چشم‌انداز تحقیقات دانشگاهی در اتحادیه اروپا تا سال 2020 است تا این اتحادیه بتواند زمینه‌های مناسب و استراتژیک را برای سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های تحقیقاتی و نوآورانه شناسایی کند.

نتایج اولیه بررسی‌های این تیم در ماه ژوئن سال آینده در کنفرانس بروکسل به بحث گذاشته خواهد شد و روند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اروپا را مشخص خواهد نمود.

کارلوس موداس از اعضای کمیسیون تحقیقات و فناوری اتحادیه اروپا گفت: ما در اروپا با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبرو هستیم و از طرف دیگر فرصت‌های بسیار خوبی برای استفاده از دانشمندان و علم آنها داریم و به همین دلیل مهمترین کار ما در قدم اول شناسایی حوزه‌های ضروری برای پیشرفت اروپا در زمینه علمی است.

وی افزود: با توجه به نتایجی که اعضای هسته مرکزی ارائه خواهند کرد ما می‌توانیم مفیدترین زمینه‌ها را شناسایی کرده و به خوبی برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

موداس خاطرنشان کرد: اعضای این تیم همگی از اساتید بنام و باسابقه دانشگاه‌های اروپا هستند و تلاش شده از تمام مناطق و فرهنگ‌های مختلف اروپایی یک نماینده در این تیم حاضر باشد.

در حال حاضر اعضای این تیم از کشورهای آلمان، ایرلند، دانمارک، اسپانیا، سوئد، اسلواکی، لهستان و کرواسی هستند.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 708855

وب گردی

وب گردی