ایران و آذربایجان باید از ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری ها استفاده کنند

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه گفت: ایران و آذربایجان باید از ظرفیت های موجود برای توسعه و افزایش همکاری ها استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، واعظی در این دیدار با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، پیوندهای تاریخی، دینی و فرهنگی مردم دو کشور را بسیار مستحکم توصیف کرد و گفت ، باید از این سرمایه گرانسنگ در جهت توسعه و تعمیق همکاری های دوجانبه حد اکثر استفاده را بکنیم.
واعظی همچنین با اشاره به توافق های انجام شده میان دو کشور بخصوص در سه سال اخیر گفت، ما خوشبختانه چارچوب های اساسی روابط در قالب نقشه راه را در دیدارهای مکرر رئیسان جمهوری دو کشور و همچنین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تبیین کرده و بر اساس این نقشه راه٬ همکاری های فیمابین را پیش می بریم .
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی همچنین علاقمندی کشورمان برای گسترش همکاری در حوزه های کشاورزی و آبخیزداری را اعلام کرد .
محمود واعظی بر ضرورت گسترش همکاری دو کشور در راستای پیشگیری و رفع پیامد حوادث طبیعی و غیر مترقبه از جمله زلزله وسیل تاکید کرد و گفت ، باید از تجربه ها و دستاورد های یکدیگر در این حوزه هر چه بیشتر بهره مند شویم .
وی همچنین گفت ، گسترش همکاری های بانکی و کاهش تعرفه های ترجیهی می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند .
از سوی دیگر کمال الدین حیدر اف نیز با اشاره به گسترش بیش از پیش همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران گفت ، ما آمادگی داریم موضوع کاهش تعرفه های گمرکی از جمله تعرفه ترجیهی را دنبال کنیم .
وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی در ایران و همچنین پیشرفت تکنولوژی ایران و حمایت از کشت مشترک فراسرزمینی گفت ، تحقق این مهم می تواند بخش عمده ای از نیاز بازارهای موجود را برطرف کند .
کمال الدین حیدر اف سرمایه گذاری مشترک در صنایع نفت و پتروشیمی و احداث کارخانه داروسازی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان را برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین مهم دانست .
حیدر اف همچنین در خصوص تاسیس مرکز مشترک مدیریت بحران های طبیعی و اعزام هیات به جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات در این راستا اعلام آمادگی کرد .

101/401

کد خبر: 708876

وب گردی

وب گردی