همکاری گردا هنکل برای ایجاد موزه منطقه ای/ اسکن اشیای موزه اسلامی

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در راستای همکاری با بنیادهای فرهنگی جهان در نظر داریم تا از بنیاد گردا هنکل در ایجاد موزه منطقه ای یزد و اسکن اشیای موزه دوران اسلامی کمک بگیریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ما در نظر داریم تا با بنیادهای فرهنگی جهان از جمله بنیاد گردا هنکل آلمان که پیش قدم شده همکاری کنیم. همچنین در راستای ارتباط فرهنگی بین ایران و آلمان دو پیشنهاد ارایه داده ایم که قرار است نامه رسمی آن را به ما اعلام کنند تا از لحاظ مالی و کارشناسی همکاری داشته باشند یکی از این همکاری ها درباره موزه منطقه ای یزد است حدود ٥ خانه در اختیار سازمان میراث فرهنگی برای مرمت و احیا قرار دارد که هبه شده و قرار است بنیاد گردا هنکل آلمان در موضوع طراحی داخلی نور محتوا تجهیز و سایر موارد مرتبط با تکنولوژی با ما مشارکت و حمایت کند این یک فرصتی است که به ما داده شده تا از تجربیات جهانی برای ایجاد موزه در زمینه های مختلف موزه داری استفاده کنیم.

او درباره اینکه سایت گردا هنکل در خبری اعلام کرد که ایران در ریف بودجه ٥ میلیون یورویی قرار گرفت گفت: هنوز ابلاغی در این باره به ما نشده است.

طالبیان ادامه داد: موضوع بعدی درباره بانک اطلاعاتی موزه دوران اسلامی است میخواهیم اسکن اشیا با تصاویر آنها در کیفیت بالا به همراه اطلاعات دیگر طبق استانداردهای جهانی موزه ها در بانک اطلاعاتی جای بگیرند این کار نیاز به تجهیزات و ابزار دارد که قرار است به ما کمک کنند.

او به برپایی نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران در آلمان طی ماههای آینده خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با موضوع آب و بیابان به تمدن های بخش های بیابانی و آثار مرتبط با این موضوع اختصاص دارد به تازگی نیز بیابان لوت و قنات های ایرانی به ثبت جهانی رسیده و می تواند موضوع نمایشگاه را کامل تر کند آثاری که برای نمایش انتخاب می شوند نیز معمولا از همین سرزمین ها هستند در کنار آن نمایشگاهی از عکسهای میراث جهانی و فیلمهای مرتبط با آن در موزه دولتی آلمان به نمایش در می آید.

طالبیان از ایجاد مرکز مستند سازی در موزه ملی خبر داد و گفت: این مرکز که با دانشگاه کیوتوی ژاپن ایجاد خواهد شد، هم جنبه آموزشی دارد و هم جنبه کاربردی. فضای این مرکز آماده شده و دو دستگاه مرتبط نیز از ژاپن به ایران هدیه کرده اند.

700/703

کد خبر: 709030

وب گردی

وب گردی