واکنش امام جمعه موقت تهران به تصویب تمدید تحریم ایران در سنای آمریکا

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به به تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران، مشهور به داماتو، از سوی مجلس سنای آمریکا گفت: از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود. اینک وقت مقابله است. ما با صدای رسا فریاد می زنیم که ای آمریکا، ما از حکومت ننگین شما و عناصر پیمان شکنی و حیله گر، با تمام وجود بیزاریم. اگر شما به سوی پاره کردن برجام می روید، ما قبل از شما آن را می سوزانیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران،با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند اگر تحریم های ده ساله تمدید شود، قطعا نقض برجام است، گفت: تا چه زمانی قرار است مقام معظم رهبری هشدار بدهند و مسئولان بیدار نشوند؟ ایشان قبل از مذاکرات هم فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم.

موحدی کرمانی گفت:‌ فعلا حکم قرآنمان را برای حکام آمریکایی می خوانم و آن چه دستور العمل ما است اینکه ما با صدای رسا فریاد می زنیم آمریکا؛ ما از حکومت ننگین شما و از شما عناصر پیمان شکن، دروغگو و حیله گر و از رویه شما که ظلم و خونریزی است و از ستمگران با تمام وجود بیزاریم. اگر به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری قبل از شما آن را می سوزانیم.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: جنایت آل سعود در منا نباید فراموش شود. باید در مناسبت های مختلف و تریبون های نماز جمعه، این جنایت مطرح و بی لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین منعکس شود.

وی با اشاره به حادثه تصادف دو قطار در استان سمنان اظهار داشت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن واقعا جای تعجب داشت؛ آقا اگر شما مقصر بودید که باید عزل شده و محاکمه شوید واگر هم مقصر نبودید چرا استعفا دادید. چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه استعفا می‌دهید؟

وی افزود: شنیدم که گفته شده جانباختگان همگی بیمه بوده اند و از این بابت جای نگرانی نیست؛ واقعا این حرف عجیب است. بی تدبیری دست اندرکاران و مسئولین خانواده هایی را عزادار کرد. از مسئولان می خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: شاهدان عینی می گفتند که حادثه ساعت 7:30 اتفاق افتاده اما هلیکوپتر و آمبولانس ساعت 10:30 آمده اند؛ آن هم در شرایطی که امکاناتی نداشته اند. مردم ساعت ها در سرمای استخوان سوز بیابان سرگردان بوده اند و عده ای هم زنده زنده در آتش در حال سوختن بوده اند اما هیچ کمکی نبوده است.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله حقوق های نجومی گفت: گویا حقوق های نجومی به فراموشی سپرده شده. قرار بود که مسئولان گزارش دهند و مردم را مطلع کنند. گویا قرار است که مقام معظم رهبری فرمایشاتی را مطرح و مسئولان مدعی پیروی از ایشان، عمل نکنند.

وی با بیان اینکه مساله حقوق های نجومی سوالات زیادی را در ذهن مردم باقی گذاشته است گفت: سخنگوی قوه قضاییه اخیرا گفت که از دولت یا دیوان محاسبات گزارشی درباره حقوق های نجومی دریافت نشده است. متاسفانه وقتی بحث این حقوق ها مطرح می شود، عده‌ای می‌گویند که این ها قانونی بوده. حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را نسبت به قانون بدبین نکنید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: کشور ایران، جمهوری اسلامی است و در آن قرآن حاکم است. کجای این حقوق ها با عدل می‌سازد؟ مسامحه و غفلتی که در ارتباط با ابطال قانون دریافتی ها شده را به حساب دین و اسلام نیاورید.

وی افزود: اگر این دریافتی ها قانونی بوده چرا وقتی عده ای آن ها را برگرداندند، قبول کردید؟ اگر قانونی بوده، مِلک خودشان است و برگرداندن ندارد. عمل به قانون که عذرخواهی ندارد. عجیب است که برای قطع یارانه 40 هزار تومانی، جلسه می گذارند و مصاحبه می کنند اما برای حقوق های نجومی خیر؛ شاید می گویند که 40 هزار تومان در ماه زیاد و 50 میلیون تومان کم است.

کد خبر: 709032

وب گردی

وب گردی