ایجاد حساب امانی برای تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی

یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری خارجی عدم امکان افتتاح حساب بود که به کمک تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بانک ملت، سرمایه گذاران خارجی از این پس می توانند بدون نیاز به افتتاح حساب از طریق شعب بانک ملت نقل و انتقال وجوه خود را انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز،با توجه به مشکلات افتتاح حساب سرمایه گذارن خارجی، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بانک ملت تفاهم نامه ای در جهت تسهیل امور مرتبط با نقل و انتقال وجوه سرمایه گذاران خارجی امضاء کردند. بر اساس این تفاهم نامه بانک ملت از طریق یک حساب امانی شعب داخل و خارج، از این پس انجام معاملات اوراق بهادار و کالایی را در بورس های ایران به عهده می گیرد.

هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت، درباره این تفاهم نامه گفت: یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری خارجی عدم امکان افتتاح حساب بود که به کمک این تفاهم نامه سرمایه گذاران خارجی از این پس می توانند بدون نیاز به افتتاح حساب از طریق شعب بانک ملت نقل و انتقال وجوه خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای توسعه بازار سرمایه در عرصه بین المللی شدن بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاران خارجی به امضا رسید، ادامه داد: با این تفاهم نامه پذیرش، عضویت و حضور بانک ملت در (CSD) محقق شد.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر اینکه حساب مورد استفاده برای ورود نقدینگی سرمایه گذاران خارجی، یک حساب امانی است گفت: یکی از مهمترین موانع ورود سرمایه گذار خارجی به بازار سرمایه کشور موضوع افتتاح حساب بود اما با اجرایی شدن حساب امانی، محدودیت سرمایه گذاران خارجی برای افتتاح حساب از میان رفت.

هادی اخلاقی با اشاره به اینکه برای خرید سهام در ایران ارزهای خارجی باید به ریال تبدیل شود، ادامه داد: به موجب تفاهم انجام شده و ایجاد حساب امانی، فرآیند تبدیل ارز به ریال از طریق بانک ملت محقق شده است.

به گفته مدیرعامل بانک ملت، مشتریان بین المللی که تمایل دارند در بورس ایران فعالیت کنند از این پس می توانند از طریق کارگزارهای خارجی بانک ملت منابع مالی خود را انتقال دهند.

مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به این سوال که چند شعبه از این بانک در فرآیند مذکور همکاری خواهند کرد، گفت: سه شعبه بانک ملت در ترکیه، یک شعبه در عربستان و یک شعبه هم در انگلستان فعال هستند و علاوه بر این شعبه ها، سایر بانک ها و کارگزارانی که در سطح بین المللی فعالیت دارند، می توانند در این فرآیند مشارکت کنند.

101/402

کد خبر: 709047

وب گردی

وب گردی