دیدار معاون رئیس جمهوری ایران با دبیر حزب کمونیست کوبا

دبیر بین الملل حزب کمونیست کوبا در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران، ضمن قدردانی از حضور نماینده ویژه رئیس جمهوری کشورمان در مراسم یادبود درگذشت فیدل کاسترو ؛ بر اهمیت روابط با ایران تاکید کرد و خواستار تقویت روابط و همبستگی میان دو کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر «خوزه رامون بالاگر کابررا» روز جمعه در دفتر مرکزی این حزب با حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

مجید انصاری برای شرکت در مراسم درگذشت فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا ؛ به این کشور سفر کرده است.
مقام عالی رتبه حزب کمونیست کوبا با اشاره به ضایعه درگذشت کاسترو که آن را 'فقدانی دردناک' خواند، گفت: 'او می دانست که کشور، آینده ای درخشان خواهد داشت و با اعتماد کامل به «رائول کاسترو» و جوانان و اطمینان از پیروزی کوبا، با آرامش از دنیا رفت.
وی خطاب به معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران گفت: شما در مراسم درگذشت کاسترو ، شور و اشتیاق مردم که اکثراً جوان بودند را دیدید و این، دلیل اطمینان ما از آینده است.
این مقام باسابقه حکومت کوبا ضمن انتقاد از کذب بودن دموکراسی در آمریکا و سیاست های مداخله جویانه آنها در منطقه خاورمیانه و آفریقا از جمله در لیبی، عراق و افغانستان، سیاست آمریکا را برپایه دروغ توصیف کرد که سعی می کند با اختلاف افکنی در جهان عرب، آنها را به بخش های کوچکی تقسیم کند تا قدرت مقابله با آمریکا را نداشته باشند.
وی به جمله معروف «چه گوارا» انقلابی معروف و همرزم فیدل اشاره کرد که بارها در سخنرانی های خود گفته بود' به آمریکا، حتی به اندازه ذره ای، نمی شود اعتماد کرد'.
این مقام حزب کمونیست کوبا همچنین با اشاره به مبارزات انقلابیون ایران، آن را علیه امپریالیسم و رژیم شاه توصیف کرد که منابع غنی کشور را در اختیار آمریکا قرار می داد.
وی ادامه داد: 'شباهت های زیادی بین ایران و کوبا وجود دارد. رابطه با کشوری مثل ایران برای ما بسیار مهم است و آمادگی کامل داریم تا روابط دو کشور را هرچه بیشتر تقویت کنیم'.
حجت الاسلام انصاری نیز در این دیدار فیدل کاسترو رهبر تاریخ ساز انقلاب کوبا را شخصیت بزرگی برای کوبا، منطقه و جهان دانست و درگذشت وی را تسلیت گفت.
وی با اشاره به مراسم باشکوه یادبود درگذشت کاسترو گفت: 'در این مراسم، جمعیت جوان بسیاری را دیدم و بسیار خوشحال شدم که آمریکا به رغم بیش از 50 سال مداخله و تهدید علیه کوبا نتوانسته بین رهبری و مردم کوبا فاصله بیاندازد. این مراسم، نشانه شکست آمریکا و پیروزی انقلاب کوبا بود'.
معاون رئیس جمهوری ایران با یادآوری حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر امام راحل گفت: 'همانطور که فیدل قبل از درگذشت خود از ادامه انقلاب ابراز اطمینان کرده بود، امام راحل نیز در وصیت نامه خود عنوان داشته بود که با دلی آرام و قلبی مطمئن از دنیا می روم. بعد از 37 سال، انقلاب ایران همچنان زنده و در برابر آمریکا ایستاده است و مسیر خود را به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ادامه می دهد'.
نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران با اشاره به مصادیق روشنی از شعار دروغین دموکراسی آمریکایی و مداخلات آنها در ایران و کشورهای منطقه از جمله کودتای 28 مرداد، حمایت از دیکتاتورها، حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان تصریح کرد: 'برخلاف ادعای آمریکا مبنی بر مقابله با تروریسم، معتقدیم که خاورمیانه به دست تروریست های پرورش یافته آمریکا به خاک و خون کشیده می شود'.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به نقض پیمان آمریکایی ها گفت: 'پس از 18 ماه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 و از فردای اجرای برجام، آمریکا بدعهدی خود را شروع کرد. اخیراً هم تحریم ها علیه ایران را تمدید کردند. این مایه شرمساری آنهاست. مقام معظم رهبری از همان اول تاکید داشتند که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و ما به آنها اعتماد نداریم'.
معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران در پایان با اشاره به سیاست های مدنظر رهبر معظم انقلاب در قالب سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور گفت:'براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر مردم و قابلیت های خود و کشورهای دوست، در مسیر انقلاب اسلامی پیش خواهیم رفت'.

300/302

کد خبر: 709094

وب گردی

وب گردی