ساخت پروتز حافظه برای کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر

یکی از محققان مهندسی بیومدیکال در دانشگاه کالیفرنیا سعی دارد به وسیله یک پروتز به حافظه انسان بیفزاید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، تئودور برگر هم اکنون مشغول آزمایش این حافظه روی انسان هاست. پروتز حافظه می تواند به عنوان یک هیپوکامپوس مصنوعی در مغز فرد فعالیت کند.

هدف این دانشمند از خلق حافظه مصنوعی تبدیل حافظه کوتاه مدت به بلند مدت و ذخیره کردن آن به شیوه ای است که بخش هیپوکامپوس مغز انجام می دهد.

این پروژه در صورت عملی شدن به افرادی که اختلالات حافظه دارند، کمک شایانی می کند. این دستگاه کوچک را می توان در هیپوکامپوس فرد کار گذاشت تا نورون هایی را تحریک کند که حافظه کوتاه مدت را به بلند مدت تبدیل می کند. برگر امیدوار است پروژه اش راهگشایی برای بیماران آلزایمر و افرادی باشد که دچار صدمات مغزی می شوند.

اما در این میان داستین تیلر یکی از استادان مهندسی در دانشگاه وسترن رزرو دراین باره می گوید: تمام این پروتز ها یک چالش اصلی دارند. در مغز انسان میلیاردها نورن و البته هزاران میلیارد ارتباط میان همین نورون ها وجود دارد. به همین دلیل تلاش برای یافتن فناوری که بتواند چنین حجم عظیمی از نورون ها را به یکدیگر متصل کند، بسیار چالش برانگیز است.

با این وجود برگر بسیار خوشبین است. او می گوید: ما اکنون مشغول آزمایش روی انسان ها هستیم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. هدف ما هم ارائه تجاری پروتزهای حافظه انسان به بازار است.

704/700

کد خبر: 709156

وب گردی

وب گردی