برگزاری اجلاس «قلب آسیا» در هند با محور مبارزه با تروریسم

مقامات هندی و افغان تلاش می‌کنند تا فردا طرح استراتژیکی برای مبارزه با تروریسم در منطقه توسط کشورهای شرکت کننده در اجلاس قلب آسیا در هند تصویب شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، قرار است فردا اجلاس قلب آسیا با حضور بیش از 40 کشور و سازمان‌ بین‌المللی در دهلی‌نو برگزار شود.

«شیدا محمد ابدالی» سفیر افغانستان در هند اعلام کرد که با تصویب و اجرایی شدن طرح مشترک پیشنهادی استراتژیک برای مبارزه با تروریسم بسیاری از کشورهای منطقه شاهد تغییرات مثبتی خواهند شد.

وی افزود که این طرح صرفا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان و هند نیست بلکه حتی ملت‌های کشورهای حامی تروریسم نیز از شر این پدیده نجات خواهند یافت.

قرار است روز یک شنبه در اجلاس قلب آسیا در هند اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و «نارندرامودی» نخست وزیر هند در مراسم افتتاحیه این اجلاس سخنرانی کنند.

در این اجلاس علاوه بر طرح پیشنهادی مشترک دولت هند و افغانستان برای مبارزه با تروریسم بر وضعیت جاری در افغانستان نیز بحث و گفت‌و گو خواهد شد.

در شمشین اجلاس کشورهای قلب آسیا دهلی‌نو طرحی پیشنهاد خواهد شد که بر اساس آن ایران برای جلب سرمایه‌گذاری، هند برای ارتقای ظرفیت و آموزش وپروش، چین برای ترمیم زیرساخت‌ها و پاکستان برای مبارزه با گروه‌های تروریستی با افغانستان همکاری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تروریسم در منطقه شکل گرفته است به همین دلیل هم برای مبارزه این پدیده تمام کشورهای منطقه باید همکاری کنند.

این در حالی است که هند قبل از این نیز در نشست «بریکس» از کشورهای روسیه، چین، برزیل و کره جنوبی خواست تا کشورهای حامی تروریسم را محکوم کنند.

300/306

کد خبر: 709174

وب گردی

وب گردی