150 هکتار عرصه جنگلی گلستان درگیر آتش/ جنگل صفی آباد همچنان می سوزد

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که طی چهار روز گذشته آتش 150 هکتار از مناطق جنگلی را در 21 منطقه از عرصه های استان فرا گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،جمشید ناصری گفت: عرصه های جنگلی درگیر آتش استان گلستان بیشتر در شهرستان های گالیکش، مینودشت، رامیان، کلاله، علی آباد، گرگان و کردکوی بوده است.
او افزود: بجز منطقه جنگلی صفی آباد مینودشت؛ آتش در سایر عرصه ها با مشارکت نیروهای مردمی و جنگلبانان تحت کنترل درآمده و مراقبت از آن برای شعله ور نشدن مجدد در حال انجام است.
او در خصوص آخرین وضعیت دو جنگلبان مصدوم که برای مهار آتش به منطقه عملیات اعزام شده بودند، افزود: یک جنگلبان به صورت سرپایی مداوا شده ولی جنگلبانی که از ناحیه پا دچار شکستگی شده همچنان در بیمارستان بستری است.
ناصری؛ علت آتش سوزی جنگل های گلستان را عامل انسانی اعلام کرد و از مردم خواست در عرصه ها آتش روشن نکنند بویژه آنکه برگ های خشک جمع شده در پایه درختان به اشتعال بیشتر کمک می کند.
او با یادآوری اینکه عامل انسانی بوجود آورنده آتش در جنگل ها مُجرم است؛ از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در عرصه های منابع طبیعی از جمله بروز آتش سوزی با شماره 1504 تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.
اعزام گروه ها برای مهار آتش در جنگل صفی آباد مینودشت
در همین زمینه مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: برای مهار آتش در جنگل صفی آباد مینودشت، گروه هایی از صبح شنبه به محل اعزام شده اند.
صادقعلی مقدم افزود: نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در آماده باش قرار دارند تا از بروز یا توسعه آتش در عرصه های منابع طبیعی استان جلوگیری کنند.
استان گلستان دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است.
700/703

کد خبر: 709177

وب گردی

وب گردی