آغاز سفر دوره ای پادشاه عربستان به امارات، قطر، بحرین و کویت

پادشاه عربستان امروز سفرهای دوره‌ای خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را آغاز کرد و در اولین مقصد راهی امارات شد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز(شنبه) سفرهای رسمی خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را با سفر به امارات آغاز کرد. مقاصد بعدی پادشاه عربستان کشورهای قطر و سپس بحرین و کویت خواهند بود.

وی پس از سفر به امارات و قطر به بحرین می‌رود و ریاست هیات کشورش در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در منامه را برعهده خواهد داشت و پس از پایان این کنفرانس سفری رسمی و سه روزه به کویت خواهد داشت.

به نوشته روزنامه عکاظ سفر امروز سلمان به امارات همزمان با سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به این کشور خواهد بود.

سفر سلمان بن عبدالعزیز به دوحه نیز اولین سفر رسمی وی به قطر پس از تکیه بر تخت پادشاهی عربستان در تاریخ 23 ژانویه 2015 خواهد بود. این سفر که بس از مدت‌ها تیرگی در روابط دوحه-ریاض انجام می‌شود برای دو کشور بسیار مهم است.

مسئولان قطری در تمامی نهادهای این کشور، خود را برای استقبال از پادشاه عربستان که هفته آینده انجام می‌شود، آماده می‌کنند. در تمامی خیابان‌های دوحه پرچم‌های عربستان و قطر و تصاویر پادشاه عربستان و تمیم بن حمد، امیر قطر نصب شده‌اند.

او در 24 اکتبر 2016 نیز سفری غیر رسمی به قطر داشت. این سفر برای تسلیت به خاندان حاکم قطر در پی مرگ امیر اسبق این کشور انجام شد.

احمد الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر در این رابطه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: سفر ملک سلمان به قطر با توجه به اعتبار و جایگاهی که عربستان از آن برخوردار است، برای دوحه اهمیت بسیاری دارد و سفری "تاریخی" است.

ایسنا

306/300

کد خبر: 709188

وب گردی

وب گردی