یوسف نژاد: لزوم اقدام متقابل مجلس در برابر تمدید تحریم

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع مجلس در پاسخ به تمدید تحریم های داماتو توسط سنای آمریکا اقدام متقابلی خواهد داشت چرا که این خواسته مردم است.

به گزارش ایسکانیوز،علی اصغر یوسف نژاد افزود: هیات رییسه مجلس تا کنون بحثی در ارتباط با دعوت از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه برای ارایه گزارش در زمینه تمدید تحریم ها نداشته است.

وی ادامه داد: رفتار آمریکا همیشه مشخص بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به درستی به رفتار آمریکایی ها اشاره کردند، رفتار آن ها از روی منطق و استدالال نیست بلکه براساس منافع، زورگویی و استکبار است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار مردم از نمایندگان مجلس این است که در این ارتباط یک حرکت متقابلی را انجام دهند، این حرکت می تواند هم به صورت مصوبه و هم در قالب سیاست های کلی باشد البته سیاست کلی در این زمینه توسط شورای عالی امنیت ملی تنظیم می شود.
به گزارش ایرنا، سنای آمریکا پنج شنبه گذشته لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ابقای تحریم های ایران تا پایان سال 2026 میلادی رای داد.

300/302

کد خبر: 709194

وب گردی

وب گردی