راه اندازی ٢ مرکز نگهداری از زنان معتاد متجاهر در تهران/ آغاز جمع آوری معتادان خیابانی از هفته آینده

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از راه اندازی ٢ مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر در تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مویدی در حاشیه نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: به زودی ٢ مرکز نگهداری از زنان معتاد متجاهر در تهران راه اندازی می شود.

او افزود: ظرفین این مراکز جمعا ٤٠٠ نفر است. ضمن اینکه طرح جمع آوری مردان معتاد متجاهر نیز از این هفته آغاز می شود.

او همچنین در مورد عملکرد سازمان های مردم نهاد در ارصه مبارزه با موادمخدر گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در دو سه دهه گذشته ر امر مبارزه با موادمخدر، امروز شاهد حرکت جدیدی با حضور سمن ها هستیم.

مویدی یادآور شد: یکی از سیاستهای هدفمند ستاد مبارزه با موادمخدر حمایت های مادی و معنوی از سمن ها ر تمامی سطوح است.

او ادامه داد: البته چون قبل تجربه استفاده از سمن ها در این حوزه را نداشتیم، با خلاهایی مواجه هستیم که برگزاری این جلساتبه رفع ان کمک میکند.

مویدی در مورد اخرینامار تعداد معتادان در کشور گفت: نتایج اخرین شیوع شناسی هنوزبه دست نیامده و نمیتوان عددی اعلام کرد.

او درمورد برگزاری جلسات دستگاههای مرتبط با اعتیاد با مقام معظم رهبری گفت: آخرین نشست با ایشان نشان می دهد که معظم له از برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته رضایت نسبی دارند اما این اقدامات کافی نیستو باید بیشتر تلاش کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: مقرر شده بود که دستگاه های مرتبط فعالیت ویژه ای علاوه بر مسئولیتشان داشته باشند که برنامه ان تدوین و در اختیار انها قرار گرفته است ودراین خصوص در حوزه پیشگیری وزارت اموزش و پرورش، بهداشت ودرمان و رفاه بهتر عمل کرده اند.

700/703

کد خبر: 709211

وب گردی

وب گردی