گسترش خدمات سامانه حمل و نقل معلولان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با 13 آذر (روز جهانی معلولان) از گسترش خدمات سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر از جانبازان و معلولان تهران در این سامانه عضویت دارند که با افزایش خودرو های ویژه معلولان و تجهیز این خودروها، درصدد ارتقای کیفی و کمی خدمات سامانه حمل و نقل معلولان هستیم.
او افزود: این سامانه درحال حاضر روزانه به بیش از یک هزار نفر از جانبازان ومعلولان خدمات رسانی می کند و شماره چهار رقمی 6305 پل ارتباطی این سامانه با جانبازان و معلولان عزیزی است که نیاز به استفاده از خدمات حمل و نقلی دارند.
حسینی در خصوص خدمات حمل و نقلی برای دانش آموزان معلول نیز گفت: بیش از 6 هزار دانش آموز معلول در 55 مدرسه تهران از خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی که به عنوان سرویس مدرسه به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان معلول گذاشته شده و این عزیزان را جا به جا می کند، استفاده می کنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه باید باور کنیم که معلولان بخش مهم و محترم جامعه هستند و باید به نوعی اقدام کنیم که این عزیزان به صورت مستقل و بدون کمک گرفتن از دیگران امور روزمره زندگی خود را انجام دهند، گفت: به این منظور شهر باید به گونه ای آماده شده و در دسترس باشد که این افراد بدون نگرانی بتوانند به انجام امور روزانه خویش برسند.
مازیار حسینی با بیان اینکه البته موضوع ایجاد شهر دسترس پذیر برای معلولان مساله ای چند بعدی است که از ابعاد گوناگون باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نوعی کم توجهی و به عبارتی غفلت تاریخی در موضوع معلولان صورت گرفته و همین مساله توجه مضاعف به ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد آسان و ایمن این عزیزان را اجتناب ناپذیر کرده است.
او است، گفت: با توجه افزایش روز افزون سهم سالمندان در جمعیت شهری، هر قدر امروز برای ایجاد زیر ساخت های لازم برای تردد افراد معلول و کم توان سرمایه گذاری کنیم فردا که ممکن است جامعه ای به مراتب سالمندتر و کم توان تر از امروز داشته باشیم، از آثار و نتایج مثبت آن برخوردار خواهیم شد.

700/703

کد خبر: 709279

وب گردی

وب گردی