اخذ مصوبه دولت لازمه تولید مجدد موتورهای کاربراتوری

خبر تولید نیم میلیون موتورسیکلت کاربراتوری از سوی معاون حمل و نقل شهرداری، آن هم بعد از گذشت حدود دو ماه از اجرایی شدن مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری موضوعی است که پرسش ها و انتقادات را به دستگاه‌های متولی این امر از جمله وزارت صنایع و سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال داشته است که در این باره معاون سازمان محیط زیست اخذ مصوبه دولت را برای تولید مجدد موتورهای کاربراتوری لازم دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست،با اشاره به اینکه دولت طبق مصوبه تاریخ 2. 4. 95 از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری جلوگیری کرده است، گفت: بنابراین مصوبه، هر مجوزی که سازمان حفاظت محیط زیست از قبل برای تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری داده بود، باطل شد که این موضوع را به نیروی انتظامی اعلام کردیم که مجوزهای تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از تاریخ 95.7.1 باطل است.

او تاکید کرد: مجوزهایی که در حال حاضر صادر می‌کنیم صرفا برای موتورسیکلت‌های انژکتوری است که خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و تاکنون 15 تا 20 مدل موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولید و شماره گذاری می‌شود.

به گفته متصدی، اگر قرار باشد شماره گذاری جدید موتورسیکلت‌های کاربراتوری صورت گیرد باید این موضوع به تصویب دولت برسد و مصوبه دولتی برای انجام این کار وجود داشته باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: با توجه به اینکه هر موتورسیکلت 4 تا 5 برابر خودرو استاندارد تولید آلایندگی دارد و با در نظر گرفتن تعداد موتورسیکلت‌های در حال تردد بویژه در کلانشهرهای آلوده، ساماندهی و جایگزینی موتورسیکلت‌های کنونی با موتورهای برقی از ضروریات است.

او افزود: همچنین با توجه به تضمین رعایت استاندارد یورو 3 در موتورسیکلت‌های انژکتوری، این موتورسیکلت‌ها، جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستند.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن انتقاد از برخورد متناقض وزارت صنعت با مصوبه ممنوعیت تولید و شماره گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، قرار شده تولید نیم میلیون موتور سیکلت کاربراتوری که ثبت سفارش شده در دستور کار قرار گیرد این در حالیست که براساس مصوبه هیات وزیران باید از تولید موتورهای کاربراتوری از اول نیمه دوم سال جلوگیری شود. در حال حاضر شاهد آن هستیم که به بهانه تولید سفارشات ثبت شده قرار است 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری تولید و به خیابان‌های شهر تزریق شود.

700/703

کد خبر: 709294

وب گردی

وب گردی