مساعدت مقامات قضایی چین برای استرداد ۲۰ محکوم ایرانی

دادستان کل کشور گفت: هماهنگی بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مبارزه با تروریسم باید میدانی باشد و امیدواریم که آثار آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام منتظری که به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس دادستان‌های کشورهای عضو سازمان شانگهای به چین سفر کرده بود، پس از بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران عضو کشورهای سازمان همکاری شانگهای است در چهاردهمین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو این سازمان که در شهر سانیای چین برگزار شد، در قالب هیاتی قضایی حضور پیدا کردیم.

او افزود: در این اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو سازمان شانگهای حضور داشتند و درباره مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته مسائل مختلفی مطرح شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با برخی دادستان‌ها به خصوص دادستانهای کشورهایی که با آنها مراودات مختلف حقوقی و قضایی داریم، صورت گرفت.

منتظری یادآور شد: همچنین در دیدار با دادستان کشور چین به عنوان میزبان اجلاس مسایل مورد نظر مطرح و از جمله درباره آزادی و انتقال محکومین ایرانی که در چین زندانی هستند، بحث و بررسی شد که قول مساعد مقامات چینی را به همراه داشت.

او افزود: در این مذاکرات قول مساعد داده شد که در آینده نزدیک شاهد استرداد این محکومان که تعداد آن‌ها حدود ۲۰ نفر است، باشیم .

دادستان کل کشور با بیان اینکه این اجلاس‌ باید خروجی مناسبی به صورت عملیات میدانی داشته باشد، بیان داشت: هماهنگی بین کشورهای عضو برای مسئله مبارزه با تروریسم باید میدانی باشد و امیدواریم که آثار آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

منتظری ادامه داد: پیشنهاد ما به دادستان چین به عنوان رئیس اجلاس این بود که کمیته‌ای برای بررسی مطالب مطرح شده تشکیل شود و این کمیته برای اجلاس سال آینده موضوعاتی را که قابلیت اجرایی دارد به کشورهای عضو ارائه دهد.

دادستان کل کشور گفت: مسئله تروریسم، مسئله‌ای نیست که یک کشور به تنهایی بتواند در مبارزه با آن موفق باشد و احتیاج به تعامل و همکاری دیگر کشورها دارد.

700/703

کد خبر: 709297

وب گردی

وب گردی