آشنایی با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/فقیری:اختراع دستگاه پارامتر آلودگی، فشار و رطوبت های موجود در هوا کارایی بالایی برای گوشی های همراه دارد

مخترع واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستگاه سنجش آلودگی محیطی با قابلیت اندازه گیری گاز شهری را اختراع کردیم.

فروزان فقیری دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک حالت جامد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مخترع دستگاه سنجش آلودگی محیطی با ثبت و کنترل از راه دور درباره قابلیت های اختراعش به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد:این دستگاه قابلیت اندازه گیری گازهایی مانندco2، گازشهری، دود و گرد و غبار و همچنین پارامتر آلودگی هوا ، دما و فشار و رطوبت موجود در هوا را دارد.

او درباره چگونگی استفاده از این دستگاه افزود: ما در مدت اولیه ساخت این محصول،بمنظور استفاده راحت تر و بهتر شهروندان از این دستگاه،یک اپلیکیشن اندروید طراحی کردیم که با اتصال به بولوتوس به گوشی نصب می شد تا افرادبه راحتی آلودگی، فشار و رطوبت هوا را بسنجند. در حال حاضر علاوه بر راه قدیمی یعنی همان نصب از راه بولوتوس، به صورت هوشمند نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد.

مخترع واحد علوم تحقیقات ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیک این محصول را تجاری کنیم و با تجاری سازی و صنعتی کردن این محصول در جهت بحث اقتصاد مقاومتی گام برداریم. ما به همین منظور با برخی سازمان ها از جمله سازمان هواشناسی و برخی مرکزهای درمانی جهت همکاری و خرید این دستگاه صحبت کرده ایم.

فقیری درباره هزینه های این دستگاه یادآور شد: ما از زمان طراحی این دستگاه تا کنون هزینه های بسیاری را پرداخت کرده ایم. با وجود اینکه عدد دقیق هزینه دستگاه به طور دقیق محاسبه نشده اما با اطمینان می توان گفت که بیش از 30ملیون تومان صرف ساخت این محصول شده است.

او در پایان درخصوص تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ساخت این محصول تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص مرکز تحقیقات پلاسما در طراحی و ساخت این محصول کمک های قابل توجهی کرده اند.دانشگاه آزاد اسلامی تمامی امکانات را برای طراحی و ساخت این محصول در اختیار من قرار داد.تجهیزات کامل این دانشگاه در آزمایشگاه هایش کار من را به شدت تسهیل کرد.

203/200

کد خبر: 709321

وب گردی

وب گردی