۲۰ مصدوم در واژگونی اتوبوس راهیان نور/بارندگی حادثه آفرید

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در محورهای ۱۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آرمان نادر رحمانی گفت: در اغلب محورهای استان‌های خوزستان، مازندران، البرز، لرستان، تهران، همدان، مرکزی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و چهارمحال و بختیاری بارش باران گزارش شده و لازم است رانندگان علاوه بر رانندگی با سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند. به گزارش ایسنا، او همچنین از بارش برف در ارتفاعات محور کرج - چالوس در محدوده ولی آباد خبر داد و گفت: همچنین محورهای ارومیه - خوی، پیرانشهر- تکاب و تکاب - شاهین‌دژ در استان‌ آذربایجان غربی و اغلب محورهای آذربایجان شرقی برفی گزارش شده است. بارندگی در جاده‌ها سوانحی را به دنبال داشته است. به گفته رحمانی، بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با وانت نیسان در شمال استان فارس چهار تن کشته و یک تن مجروح شدند. او افزود: این حادثه حوالی ساعت ١۴ در کیلومتر ١۵ محور داراب رخ داد و در پی آن سواری پراید دچار حریق شد و سرنشینان آن در آتش سوختند. از سوی دیگر جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا از وقوع حادثه تصادف در شمال استان فارس خبر داد و اعلام کرد: در پی این حادثه شش تن کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. به گزارش مهر، ابراهیم وهاب زاده اظهار داشت: حوالی ساعت ١٩ پنجشنبه در کیلومتر ١۵۰ محور روستایی امامزاده اسماعیل در شمال استان فارس، بر اثر برخورد تندر ٩۰ با پژو ۴۰۵ متاسفانه شش تن کشته و سه تن مجروح شدند. او خاطرنشان کرد: با حضور به موقع نیروهای امدادی مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند و ترافیک در این محور روان گزارش شده است.

واژگونی اتوبوس راهیان نور در همدان

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در ساعت هفت و ۱۰ دقیقه صبح دیروز حادثه واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس در استان همدان، محور همدان - مرکزی در محدوده ورودی شهر همدان از ملایر به امدادگران اعلام شد که آنان بلافاصله در محل حاضر شده و مشاهده کردند که علاوه بر این اتوبوس، یک‌دستگاه کامیون نیز در این محدوده واژگون شده است. مصطفی مرتضوی با بیان اینکه عوامل سازمان امداد و نجات به ۳۶ حادثه‌دیده در این حادثه امدادرسانی کردند، افزود:‌ برخی از این افراد در محل خدمات درمانی دریافت کرده و برخی دیگر به مراکز درمانی انتقال داده شدند. اما آمارها در مورد مصدومان این حادثه متفاوت است. جانشین فرمانده پلیس راه تعداد مصدوان حادثه را ۱۵ تن اعلام کرد درحالی که رئیس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان از انتقال ۲۰ نفر از مصدومان به بیمارستان خبر داده است. جانشین فرمانده پلیس راه با اعلام جزئیات واژگونی این اتوبوس اعلام کرد که اتوبوس مذکور ولوو و حامل دانش‌آموزان دختر بوده است که حوالی ساعت هفت بامداد روز گذشته در ۵۰۰ متری میدان امام حسن(ع) همدان با ۴۰ دانش‌آموز از جاده خارج و پس از برخورد با درخت به پهلوی راست واژگون شده است. به گزارش ایسنا، ابراهیم وهاب‌زاده خاطرنشان کرد: در این حادثه ١۵ تن به صورت سطحی و غیرسطحی مجروح شدند. رئیس ستاد راهیان نور سپاه قدس گیلان با اعلام این خبر که واژگونی اتوبوس راهیان نور هیچ گونه تلفات جانی نداشته است، گفت: اتوبوس شامل دانش‌آموزان بخش اطاقور شهرستان لنگرود بوده که در مسیر برگشت از مناطق عملیاتی دچار واژگونی شده است. عباس بایرامی افزود: این اتوبوس با سرعت کم در حرکت بود که به دلیل لغزندگی جاده و همچنین واژگونی کامیونی که آن هم بر اثر لغزندگی دچار سانحه شده بود، دچار واژگونی می‌شود. به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه ۲۰ دانش‌آموز به دلیل جراحات وارد شده به بیمارستان انتقال داده شدند یادآور شد: حال عمومی همه این دانش‌آموزان خوب است.

یک‌طرفه شدن هراز و چالوس

روز گذشته، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از یکطرفه شدن دو محور هراز و چالوس از ساعت ۱۴ خبر داد. نادر رحمانی افزود: گزارش‌ها حاکی از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در مقاطعی از مسیر شمال به جنوب محورهای هراز و چالوس است.

700700

کد خبر: 709343

وب گردی

وب گردی