کامرون: پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه ضربه شدیدی به اروپاست

نخست وزیر سابق انگلیس امروز (شنبه) گفته است که انتخاب مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه می‌تواند ضربه شدیدی بر پیکره اروپا باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس همچنین گفته است که امیدوار است یک حزب اصلی پیروزی این انتخابات در فرانسه شود.

وی ادامه داد، خیزش اخیر احزاب افراطی و پوپولیست و ضد سیستم در غرب اروپا نشان دهنده پایان جهانی شدن نیست بلکه هشداری در ضرورت فوری ایجاد اصلاحات در روند امور اقتصادی و چالش‌های فرهنگی است.

کامرون در جریان نشست خبری در دهلی نو به روزنامه هندوستان تایمز گفت:‌ اگر فرانسه مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی را به عنوان رییس جمهوری خود انتخاب کند، این روند ضربه بزرگی بر پیکره پروژه اروپایی خواهد بود. بهتر است که یک حزب اصلی که می‌تواند مردم را متحد کند، انتخاب شود.

نخست وزیر سابق انگلیس ادامه داد: درخواست‌های مردم برای تجارت آزاد،‌ نوآوری‌ها، تکنولوژی و تخصص است. اما ما باید این مساله را درک کنیم که این موارد باید برای مردم اجرا شود.

دیوید کامرون در ژوئن سال جاری میلادی و پس از رفراندوم مردم انگلیس به نفع بریگزیت از سمتش به عنوان نخست وزیر این کشور استعفا کرد.

وی با دفاع از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا گفت:‌ به نظرم بهتر است که انگلیس همچنان در این اتحادیه بماند. شرکا، دوستان، متحدان و همسایگان ما و من می‌خواهیم که انگلیس در اتحادیه اروپا بماند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 709356

وب گردی

وب گردی