قارچ جادویی به کمک بیماران سرطانی می‌آید!

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که یک ماده فعال به نام psilocybin که در قارچ‌های جادویی یا مجیک ماشروم(Magic mushroom) با نام علمی سیلوسایبین ماشروم (Psilocybin mushroom) وجود دارد، دارای تاثیر قابل توجهی در کاهش اضطراب، افسردگی، و دیگر اشکال اضطراب در بیماران مبتلا به سرطان است.

به گزارش ایسکانیوز ، تحقیقات جدید که در مجله Journal of Psychopharmacology منتشر شده نشان می‌دهد که یک دوز از psilocybin که یک ماده روانگردان است، افسردگی، اضطراب و دیگر مشکلات عاطفی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته را کاهش داده و احساس خوب بودن را به مدت چندین ماه در این افراد زنده نگه می‌دارد.

تحقیقات اخیر نشان دهنده برخی از شواهد قانع کننده استفاده از psychedelics برای درمان اختلالات عاطفی عمیق و پیچیده، به ویژه در بیماران مبتلا به بیماریهای خطرناک است.

محققان از مرکز پزشکی NYU Langone طی یک پژوهش جدید که بر روی 29 نفر انجام شد نشان داده‌اند که یک بار درمان با psilocybin به سرعت می‌تواند ناراحتی‌های عاطفی را به مدت 6 ماه و تا 80 درصد تسکین دهد.

شرکت کنندگان در این آزمایش همگی دارای افسردگی و اضطراب، فشار خون، ضربان قلب بالا بودند که همه آنها توسط آزمایشات مختلف با نظارت پزشکان و پر کردن پرسشنامه‌های خوداظهاری در این پژوهش شرکت کردند.

محققان در یک پژوهش مشابه که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شد نیز به همین نتیجه دست پیدا کردند.

از آنجا که psilocybin یک ماده ممنوع است، محققان آمریکایی برای انجام این آزمایشات نیازمند مجوز رسمی بودند.

در طول هر جلسه، شرکت کنندگان بر روی نیمکت دراز کشیده، چشم بند می‌زدند و به موسیقی گوش می‌دادند. محققان از این بیماران خواستند تا بر روی تجربیات درونی خود متمرکز شوند.

پیگیری و تجزیه و تحلیل‌های بعدی نشان داد که درمان بیماران تنها با یک دوز از psilocybin می‌تواند نتایج فوری و مطلوب داشته باشد.

این دارو علاوه بر سرکوب احساسات ناامید کننده، غم و اندوه و افسردگی، می‌تواند کیفیت و معنای زندگی، پذیرش مرگ و خوش بینی را در بیماران افزایش دهد.

بعد از انجام این پژوهش چند نفر از این افراد به احساس معنویت، افزایش نوع دوستی و داشتن آرامش غیرمعمول اذعان داشتند.

این دارو دارای عوارض جانبی نبوده و تنها تعداد اندکی از افراد دچار تهوع، سردرد و اضطراب درمان نشده بودند که اکثر آنها نیز به دلیل پیشرفته بودن مرحله سرطان فوت شدند.

محققان هشدار می دهند که بیماران برای استفاده از این قارچ‌های جادویی حتما می‌بایست با یک پزشک و یک مشاور آموزش دیده مشورت کنند وpsilocybin را به صورت سرخود مصرف نکنند.

همچنین مصرف این ماده برای برخی گروه‌ها مانند افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و همچنین نوجوانان توصیه نمی‌شود.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 709363

وب گردی

وب گردی