دکتر شریفی از انتخاب پژوهشگران و فناوران برگزیده امسال در دو مرحله خبر داد

دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی و دبیرهفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده در نشست خبری برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری که با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد ،گفت: امسال فرایند انتخاب پژوهشگران و فناوران برگزیده در دو مرحله انجام گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر شریفی در این نشست با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده در روز 23 آذرماه و در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی گفت: امسال هم به روال سال های قبل فراخوان شرکت در جشنواره در اوایل شهریور ماه به کلیه دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری ابلاغ ودر دو مرحله فرایند انتخاب پژوهشگران و فناوران برگزیده آغاز شد.
وی افزود: مرحله اول این فرایند در خود دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و فناوری تا نیمه آبان ماه انجام شد که از میان پژوهشگران و فناوران تعداد محدودی انتخاب و به ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم معرفی شدند .
دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده گفت:از نیمه آبان ماه سال جاری کمیته های داوری شکل گرفت و تعداد 200 پرونده پژوهشگران و 113 پرونده فناوران برگزیده به ستاد ارسال شد که ازاین میان تعداد 15 پرونده انتخاب شد.
دکتر شریفی به روند انتخاب نهایی پژوهشگران و فناوران برگزیده اشاره کرد و گفت: از میان پژوهشگران برگزیده 10 پژوهشگر برگزیده از میان دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب و 2 پرونده پژوهشگر منتخب مربوط به دستگاه های اجرایی و 3 پژوهشگر نیزاز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان برگزیده انتخاب شده اند.
وی افزود: از میان 113 پرونده فناور ارسالی به ستاد نیز 5 فناور از سوی کمیته داوران برگزیده شد و در مجموع 20 نفر به عنوان پژوهشگران و فناوران برگزیده از سوی ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری انتخاب شدند.
وی گفت: امسال نیز شاخص ها مانند شاخص های سال گذشته بوده است و در بحث مقاله ها علاوه بر تعداد و کمیت مقاله ها به بحث شاخص ها و چاپ مقاله در مجلات برتر هم به عنوان عامل اثرتوجه شده است.
دکتر شریفی به طرح های برتر پژوهشگران برگزیده اشاره کرد و گفت : امسال فرایند انتخاب پژوهشگران و فناوران برگزیده از طریق سامانه صورت گرفته است و ما به شکل آنلاین از طریق پایگاه استنادی ISI رزومه پژوهشگران را جهت انتخاب برگزیده ها رصد کرده ایم .

201

کد خبر: 709364

وب گردی

وب گردی